اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اجباری شدن تست کرونا برای همه مسافران خارجی/ منع تردد در برخی شهرهای زرد اعمال می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه مسافرانی که وارد کشور می‌شوند، باید تست PCR منفی داشته باشند و از همه مسافران تست گرفته خواهد شد.

اجباری شدن تست کرونا برای همه مسافران خارجی/ منع تردد در برخی شهرهای زرد اعمال می‌شود

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در تشریح آخرین مصوبات پنجاه و پنجمین جلسه ستاد&o=on'>تاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: روند بیماری در سطح دنیا بررسی شد.

وی افزود: در سطح اروپا و آمریکا به شیوع بیماری به شدت در حال افزایش است و اکثر تخت‌های بیمارستانی در کشورهای اروپایی و آمریکا پر شده است به طوری که شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی باعث شده میزان شیوع بیماری و میزان بیماران بستری افزایش پیدا کند، لذا باید از مرزها بیش از پیش حفاظت کنیم.

رئیسی&o=on'>رئیسی ادامه داد:  اگر بیماری وارد کشور شد که به ویروس جهش‌یافته مبتلا بود بود باید در اسرع وقت و سریعا وارد عمل شویم و بیمار را شناسایی کنیم، برنامه‌هایی به وزارت راه، سازمان هواپیمایی و دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد که مرزهای آبی، فرودگاه‌ها و ورودی‌های کشور به خوبی رصد شوند، همه مسافرینی که وارد کشور خواهند شد باید تست PCR منفی داشته باشند و از همه مسافران تست گرفته خواهد شد، مسافران اروپایی علاوه بر تست منفی باید 14 روز قرنطینه&o=on'>نه باشند.

وی در ارتباط با وضعیت کشور اظهار داشت: روند با ثبت است اما آمارها و بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار بیماران سرپایی در برخی شهرها درحال افزایش است و موارد بستری نیز با شیب کم درحال افزایش است.

رئیسی گفت: در رویکرد جدید ما که بیش از یک ماه است اعمال شده، نشانه‌های خیز بیماری به صورت فعال و تهاجمی رصد می‌شوند و با انجام قرنطینه و ایزوله مناسب تلاش می‌شود زنجیره شیوع بیماری قطع شود، استان مازندارن بیشترین میزان بستری روزانه را دارد که با رعایت پروتکل‌ها به نظر می‌رسد روند صعودی بیماران بستری متوقف شده است و طی هفته‌ای آینده این روند نزولی خواهد شد. استان گیلان و گلستان نیز به سمت روند نزولی پیش می‌رود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه شهر قرمزی در کشور نداریم توضیح داد: 18 شهرستان نارنجی است و 124 شهر در وضعیت زرد، 306 شهر در وضعیت آبی قرار دارند، در جلسه به برخی استان‌اا هشدار دادیم تا پروتکل‌ها را بهتر رعایت کنند، در هرمزگان&o=on'>استان هرمزگان به ویژه مناطق قشم، بندر لنگه و جاسک روند بیماری در حال افزایش است، میزان بستری در استان یزد با شیب ملایم افزایش داشته است و خراسان شمالی نیز خیز بیماری مشاهده می‌شود که نیاز است در این شهرها تشدید رعایت پروتکل‌ها اعمال شود.

رئیسی اظهار داشت: در این جلسه تصمیم گرفتیم، منع تردد در برخی شهرهای زرد مسافرپذیر اعمال شود، اگر شش هفته تا پایان سال پروتکل‌ها رعایت شود امید داریم شب عیدی آرامی داشته باشیم، از مصوبات امروز این بود که هتل‌ها بتوانند در شهرهایی که وضعیت مناسبی دارند هتل‌ها و تورها با رعایت پروتکل‌ها فعالیت کنند.

رئیسی تاکید کرد: مردم قدر این وضعیت را بدانند و با غفلت وضعیت شیوع بیماری افزایش پیدا خواهد کرد، ویروس جهش پیدا کرده است و قوی‌تر شده است و باید هوشیارانه رفتار کنیم و جایی که عدم رعایت پروتکل‌ها مشاهده می‌شود هشدار دهیم. درخصوص مجوز لازم برای واردات واکسن نیز تصمیماتی گرفته شد که متعابقا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول