اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مرادی: به ما گفته‌اند همه نمونه‌های دوپینگ منفی است/ صالحی‌امیری:هزینه ۲ اعزام را کمیته پرداخت می‌کند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: تاکنون ۳۰ نمونه تست دوپینگ گرفته‌ایم که همه نمونه‌ها منفی بوده است.

مرادی: به ما گفته‌اند همه نمونه‌های دوپینگ منفی است/ صالحی‌امیری:هزینه ۲ اعزام را کمیته پرداخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و هیات همراه امروز بازدیدی از فدراسیون وزنه‌‌برداری داشتند. 

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌ برداری درباره برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک، گفت: مسابقات کسب سهمیه تا چند روز دیگر در ازبکستان برگزار می‌شود. ما رویداد دیگری هم داریم که در کلمبیا برگزار می‌شود و در حال برنامه‌ریزی برای این رشته هستیم. 

وی افزود: ورزشکاران در سطح جوانان، بزرگسالان و بانوان شرایط خوبی داریم. حدود ۷۵ درصد ورزشکاران آماده هستند و برای ایده‌ آل شدن زمان لازم داریم. ما پول نقد نمی‌خواهیم چون ۱۰۰ درصد بودجه خود را گرفته و حمایت کافی داشتیم. ما از نظر تجهیزات دچار مشکل هستیم. 

مرادی با اشاره به هزینه‌های تجهیزات وزنه، عنوان کرد: با ۵۰ هزار دلار می‌توان وزنه و متعلقات آن را وارد کرد. مشکلی برای ورود تجهیزات نداریم. حق عضویت هم برای سال ۲۰۲۱ پرداخت نشده و باید این پول را بپردازیم. برای آزمایشات ضد دوپینگ ابهاماتی وجود دارد؛ به روز بودن تست‌های کنترل دوپینگ مهم است، اینکه چراغ خاموش حرکت کنیم و اینکه نمونه‌ها ارسال شده یا خیر اطلاعاتی نداریم. 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به نمونه‌های اخذ شده دوپینگ، یادآور شد: ۳۰ نمونه تست دوپینگ گرفته‌ایم و به ما گفته‌اند به کلن ارسال شده است. یکی از کلیدی‌ترین نکته همین است و مشکلی ایجاد شود المپیک را از دست می‌دهیم. به ما گفته‌اند همه نمونه‌ها منفی است. قرار است آخر ماه در فینال لیگ وزنه‌برداری هم ۱۵ نمونه گرفته شود. این را می‌گویم تا وزنه‌برداری مرغ شادی و عزا نشود. 

مرادی گفت: بچه‌های ما ۴۰ روزه در قرنطینه هستند. ما به سرمربی ۱۰ میلیون و به مربی ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم. اما این حقوقی است که ما می دهیم و درخواست ما این است حق‌الزحمه‌ای که کمیته به مربیان می‌داد هم پرداخت شود.

مریم منظمی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری در برنامه امروز گفت: تاکنون ۳ اردو برگزار شده و در حال حاضر بانوان در حال تمرین هستند. بچه‌ها با شرایط کرونا خودشان را خوب وفق داده‌اند و امیدواریم در مسابقات پیش رو عملکرد خوبی داشته باشند. مشکلات هست اما دختران آهنین تلاش می‌کنند این مشکلات را از پیش رو بردارد. رسانه‌ها باید بیشتر کنار بانوان باشند تا بتوانیم گام‌هایی را برداریم.

بهداد سلیمی در این بازدید، عنوان کرد: پیشکسوتان هر رشته ورزشی چشم و چراغ آن رشته هستند. جا دارد از طرز فکر علی مرادی به خاطر این توجه تشکر کنم. امیدوارم سال آینده وزنه‌برداری در المپیک مقل همیشه بدرخشد.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته المپیک هم دراین بازدید عنوان کرد: کیکاووس سعیدی گفت: وزنه برداری چراغ المپیک را شروع کرده است و از 21 مدال طلا، 9 مدال آن را وزنه برداری گرفته است. ابهاماتی IOC نسبت به فدراسیون جهانی وزنه برداری دارد که امیدوارم حل شود و کرسی خوبی نیز نصیب ایران شود.

* وزنه‌برداری ۲۵ هزار دلار برای تجهیزات پول گرفت

سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، در بازدید امروز عنوان کرد: می‌خواستیم مشکلات را از نزدیک ببینیم و قدم برداریم. ما قول دادیم به این رشته کمک کنیم. باید ۲ کار برای فدراسیون انجام داد؛ آمتدگی داریم از الان ارز را هر کجا که بگویند پرداخت کنیم تا تجهیزات وارد شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه ۲۵ هزار دلار تعهد کنیم و بقیه مبالغ هم سال آینده با بررسی بودجه پرداخت شود. در مورد اعزام ها هم هزینه پرواز دو اعزام به کلمبیا و ازبکستان را ما تقبل می‌کنیم تا باری از دوش فدراسیون برداشته شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول