اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جفاست جوان بیکاری در خوزستان باشد/ مردم نباید برای مسائل ابتدایی زندگی مشکل داشته باشند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مردم نباید برای مسائل ابتدایی زندگی مشکل داشته باشند، گفت: با وجود سرمایه‌گذاری قابل توجه در صنایع پتروشیمی، جفاست جوان بیکاری در منطقه وجود داشته باشد برای رونق اقتصادی و اشتغال باید صنایع پایین دستی توسعه پیدا کند.

جفاست جوان بیکاری در خوزستان باشد/ مردم نباید برای مسائل ابتدایی زندگی مشکل داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در آیین احداث ۵ هزار واحد مسکونی برای مردم آسیب دیده در آبگرفتگی اخیر بندرامام خمینی (ره) اظهار کرد: حادثه آبگرفتگی در خوزستان و به ویژه در بندرامام خمینی (ره) به ما ثابت کرد که باید تلاش بیشتری می‌شد. مردمی که در جوار ثروت و سرمایه‌گذاری های عظیم هستند و سرپناهی ندارند قابل تحمل نیست.

وی افزود:برای ما دردآور است که مردم از حداقل‌های زندگی برخوردار نباشند و از تبعیض و فقر رنج ببرند. برای برداشتن مشکلات مردم باید قدم‌های اساسی برداشته شود‌.

معاون اول رئیس جمهور اقدامان دولت را برای بازسازی مناطق فرسوده در خوزستان و بندرامام تشریح کرد و گفت:در همین راستا دولت تصمیم گرفت که اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهد؛ بدین منظور دومصوبه بازسازی و مقاوم سازی بافت غیررسمی و در  معارض خطر شهر بندرامام و همچنین علاوه بر هزار واحد آسیب دیده در آبگرفتی، بازسازی ۴ هزار واحد دیگر نیز به تصویب رسید.

کمک ۷۸۴ میلیاردی دولت به مناطق آسیب دیده در بندرامام

جهانگیری ادامه داد:تاکنون در مجموع ۷۸۴ میلیارد تومان به عنوان بلاعوض به مردم آسیب دیده در آبگرفتی اختصاص داده شده است، از این میان ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای بازسازی بود.

وی اضافه کرد:۲۰ میلیون تومان برای مسائل معیشتی و برای اسکان موقت نیز ۲۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است در مجموع برای هر خانوار ۷۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در بخش دیگری ۴۵۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی تاسیسات واحدهای موردنظر در اختیار بنیادمسکن و انقلاب اسلامی قرار داده شد،۵۳۰ میلیارد تومان نی تسهیلات ارزان در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد:علاوه بر آن به هر خانوار برای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان  و ۳۰ میلیون تومان دیگر برای لوازم خانگی این خانوار تخصیص داده شده است.

معاول اول رئیس جمهور با اشاره به تاکید دولت بر متحول کردن مناطق فرسوده در بندرامام عنوان کرد:با توجه به همت دولت و پیگیری استاندار خوزستان امیدواریم در مدت کوتاهی این واحدها ساخته و چهره منطقه متحول شود.

جهانگیری ادامه داد:۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی سیستم فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی اختصاص داده شد؛ اما تنها برای بهسازی سیستم فاضلاب بندرامام و ماهشهر از ماده ۵۶،۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است این نشان از توجه ویژه دولت به این منطقه است.

وی افزود: اشتغال یکی از مطالبات اصلی مردم است بدون شک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام دولت ایجاد اشتغال است.

جهانگیری یادآور شد: با وجود سرمایه‌گذاری قابل توجه در صنایع پتروشیمی، جفاست جوان بیکاری در منطقه وجود داشته باشد برای رونق اقتصادی و اشتغال باید صنایع پایین دستی توسعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: در هیچ نقطه دیگری از  کشور این حجم از سرمایه‌گذاری مشاهده نشده است بندرماهشهر کانون بزرگ توسعه و سرمایه‌گذاری ایران است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شورای اقتصاد تصویب شد؛ هر بنگاه اقتصادی ملزم است  ۴ درصد از سرمایه‌گذاری خود را خرج مسائل اجتماعی در منطقه کند، مردم نباید برای مسائل ابتدایی زندگی مشکل داشته باشند.

جهانگیری اظهار کرد: در خصوص شهرستان شدن بندرامام، با توجه به تصمیمات گذشته تقسیمات کشور؛ مجبور شدیم در مقطعی سختگیری کنیم اما از اواخر دولت یازدهم در دولت تصویب شد، مناطقی که در معرض شهرستان شدن و شهرشدن هستند؛ اقدام لازم انجام شود در مورد بندرامام نیز از سوی استانداری پبشنهاد شده است تا به حال بررسی های وزارت کشور انجام نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرف یک سال و اندی آینده نتیجه را به دولت می‌رسانیم امیدواریم این موضوع در سال ۱۴۰۰ نهایی شود و مردم رضایت کامل داشته باشند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول