اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سومین افزایش تولیدِ بزرگِ اوپک در ماه ژانویه به ایران تعلق دارد

رویترز نوشت: تولید نفت اوپک برای هفتمین ماه متوالی در ماه ژانویه افزایش یافت و عربستان، عراق و ایران بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص دادند.

سومین افزایش تولیدِ بزرگِ اوپک در ماه ژانویه به ایران تعلق دارد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک برای هفتمین ماه متوالی در ماه ژانویه افزایش یافت؛ این افزایش به دنبال توافق این گروه با هم پیمانانش برای کم کردن از میزان کاهش تولید بی‌سابقه صورت گرفته است، هرچند کاهش غیراختیاری صادرات نیجریه، این افزایش را محدود کرد.

به نوشته این گزارش، 13 عضو اوپک در ماه ژانویه روزانه 25.75 میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند که 160 هزار بشکه در روز از ماه دسامبر بیشتر است.

اوپک پلاس توافق کردند از ابتدای ژانویه نفت بیشتری تولید کنند، اما از ماه فوریه در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد کندی بهبود تقاضا، دوباره محدودیت‌هایی اعمال کردند. 

آخرین توافق کاهش تولید اوپک پلاس قیمت نفت را به بالای 57 دلار در هر بشکه رساند که بالاترین رقم در 11 ماه گذشته به شمار می‌رود.

یک نماینده اوپک گفت: «این افزایش با توجه به سقف تولید بالاتر در ماه ژانویه طبیعی است.»

در ماه ژانویه، بیشترین افزایش تولید به عربستان و عراق تعلق داشته است که نشان دهنده سهمیه بیشتر این دو کشور است. عراق در حال حاضر تقریبا به تعهدات کاهش تولید خود عمل می‌کند، چیزی که در گذشته در انجام آن با مشکل روبرو بود.

از آنجایی که تقاضا در جهان تاحدی بهبود یافته، اوپک پلاس توافق کردند تا در ماه ژانویه روزانه 500 هزار بشکه نفت بیشتر تولید کنند که سهم اوپک حدود 300 هزار بشکه در روز است.

تولیدکنندگان اوپک در ماه ژانویه 103 درصد به توافق پایبند بودند که این رقم در ماه دسامبر برابر با 99 درصد بوده است.

سومین افزایش تولید بزرگ در اوپک از سوی ایران صورت گرفته که از کاهش تولید این سازمان معاف است و امید دارد در صورت کاهش تحریم های آمریکا، صادرات خود را افزایش دهد.

صادرات نفت ایران از سه ماهه چهارم 2020 رو به افزایش است، هرچند که که بسیار پایین تر از سطح صادرات سال 2018 زمان خروج آمریکا از برجام است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول