اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آشوری: تأمین مسکن برای مردم مهم‌ترین اولویت کشور است

نماینده مردم هرمزگان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی برای کشور تأمین مسکن مردم و به تحرک انداختن چرخه اقتصادی جامعه از طریق رونق بخشی به حوزه مسکن است.

آشوری: تأمین مسکن برای مردم مهم‌ترین اولویت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری در نشست با مجموعه فرمانداری، شورای شهر، شهرداری، دهیاران و مسئولان شهرستان حاجی آباد، فارغان، احمدی و سرگز اظهار کرد: تأمین مسکن مورد نیاز مردم یکی از اولویت‌های مهم مجلس کنونی به منظور رفع این دغدغه برای جوانان، کاهش قیمت و ایجاد امنیت روانی برای مردم است و لذا تأثیر ایجاد تحرک در این حوزه می‌تواند سایر بخش‌های اقتصادی مرتبط را نیز به تحرک درآورد.

وی افزود: متأسفانه بی توجهی به تأمین مسکن مورد نیاز کشور از یک سو و فقدان نظارت کافی بر احتکار مسکن در کشور از جمله دلایلی است که شاهد ایجاد وضعیت افسارگسیخته‌ای در این زمینه هستیم و اگر چه دولت کنونی در ماه‌های اخیر به دنبال اجرای طرحی با عنوان اقدام مسکن ملی است اما باید سرعت اجرای این طرح افزایش یابد.

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس با تصریح بر این که خلق یک حرکت جمعی در راستای انجام این مهم به عزم جدی دولت نیاز دارد، خاطرنشان کرد: تحرک در زمینه مسکن قادر است تا در چندین حوزه صنعتی و اقتصادی دیگر نیز تحرک ایجاد کند و لذا برنامه‌ریزی برای این منظور می‌تواند در حفظ و توسعه اشتغال پایدار نیز موثر باشد.

آشوری، کسب درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را از جمله محورهای در حال کار و بررسی در کمیسیون شوراهای مجلس عنوان کرد و بیان داشت: شهرداری‌های بسیاری در کشور گرفتار مشکلات ناشی از کمبود و کاهش درآمدهایشان شده‌اند و لذا این موضوع دغدغه‌ای جدی در مجلس است تا بتوانیم راهکارهایی برای تأمین پایدار منابع مالی شهرداری‌ها به منظور حفظ و ارائه خدمات به شهروندان بیابیم که برخی از این منابع محلی و منطقه‌ای و برخی نیز ملی است.

وی به تلاش برای رفع مشکلات ارتباطی و اینترنتی و پوشش تلفن همراه در استان اشاره و از انتقال فیبر نوری به مناطق احمدی و سیاهو و فارغان به عنوان حرکتی ویژه یاد کرد که در آینده‌ای نزدیک، مشکل آنتن‌دهی و اینترنت همراه مردم این منطقه را برای همیشه حل و رفع خواهد کرد.

آشوری خواستار انجام سریع‌تر ترانشه سیرجان به بندرعباس در محدوده شهرستان حاجی آباد شد و گفت: این موضوع مهم به اولویتی برای استانداری تبدیل شده و به طور مستمر در حال پیگیری است.

به گزارش فارس، مسائل دیگری از جمله آب رسانی، وضعیت خیابان امام‌خمینی(ره) و دیگر مسائل مرتبط با شهرستان حاجی آباد نیز در این جلسه در حضور معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه شهرسازی، مدیر مخابرات منطقه هرمزگان و مدیر کل آب فاضلاب شهری و روستایی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول