اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فیلترینگ جزو برنامه‌های مجلس نیست/خبر خوش از ساخت 4 واکسن کرونا در ایران

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس با اشاره به اینکه فیلتر اینستاگرام به ما ربطی ندارد و یک اقدام اجرایی است، گفت: این موضوع جزو برنامه‌های مجلس نیست.

فیلترینگ جزو برنامه‌های مجلس نیست/خبر خوش از ساخت 4 واکسن کرونا در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مهم‌ترین سند اداری کشور سند بودجه است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحویل به موقع لایحه بودجه 1400 به مجلس توسط دولت عنوان کرد: انتقادهای جدی به لایحه دولت وجود داشت و اغلب نظرها برای رد لایحه بود.

وی با اشاره به ایجاد اختلاف نظر برای رد و یا پذیرش لایحه در کمیسیون تلفیق بیان کرد: یک دیدگاه مبنی بر این بودکه فرصت اصلاح و تغییر لایحه از مجلس گرفته شده و بودجه سه‌دوازدهم را بتوان تصویب کرد.

طاهری با اشاره به کسب رأی توسط کلیات بودجه عنوان کرد: بنده حتی در صحن مجلس از لایحه دفاع کردم تا اصلاحات اساسی ایجاد شود و اگر اصلاحات محقق نشود، در صحن مجلس لایحه رد خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از جمله ایرادات وارده بر لایحه بودجه 1400 در مجلس توجه به رشد هزینه‌ها است، تاکید کرد: در 10 سال گذشته هر سال میانگین افزایش هزینه در کشور 19 درصد بود ولی در لایحه بودجه 1400 نسبت به 1399شاهد رشد 46 درصدی هستیم.

وی با اشاره به رشد 17 درصدی درآمدهای دولت در 10 سال گذشته گفت: در پیش‌بینی بودجه 1400 نسبت به بودجه سال 1399، 10 درصد رشد داشته است که کمتر از میانگین 10 ساله است. 

طاهری با بیان اینکه در 10 سال گذشته میزان تراز عملیاتی 30 درصد بوده است، بیان کرد: این بدان معنا است که هزینه‌های دولت 30 درصد بیشتر از درآمد‌هایش بوده، ولی برای سال 1400 این تراز 117 درصد پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 320 هزار میلیارد تومان تراز عملیاتی در لایحه بودجه 1400 افزود: دولت‌ها اغلب برای حل مشکل تراز عملیاتی، در وهله اول به فروش نفت و در مقاطع بعدی به فروش اموال مازاد و اوراق قرضه روی می‌آورند.

وی عایدی نفت را سرمایه کل ملت خواند و گفت: باید توجه داشت کل نفتی که دولت‌ها می‌فروشند نباید فقط خرج 4 میلیون کارمند شود.

طاهری در ادامه با اشاره به اینکه هرچه هزینه عمرانی بیشتر باشد یعنی دولت‌ها در حال ساخت و ساز و توسعه هستند، گفت: میانگین ۱٠ ساله نسبت هزینه عمرانی به مصارف 20 درصد بود که برای لایحه 1400 به 12 درصد رسیده که سهم بخش عمرانی نسبتا کمتر است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه در 1400 محقق نشده است، گفت: برنامه داریم برای برنامه هفتم توسعه، بودجه‌ریزی عملیاتی محقق شود.

 

کار نماینده در برخورد با سرباز راهور قابل دفاع نیست

عضو کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد حادثه رخ داده بین سرباز راهور و نماینده مجلس اظهار کرد: بلافاصله موضوع مورد بررسی قرار گرفته و از نماینده، پلیس راهور و سرباز مذکور ارائه گزارشات درخواست شده است. 

طاهری با اشاره به اینکه هنوز گزارشی از پلیس راهور و سرباز توسط مجلس دریافت نشده است، خاطرنشان کرد: در هر صورت کار نماینده اشتباه بوده و حتی اگر سرباز مقصر باشد، کار نماینده درست نبود و وی باید با صبر پاسخ وی را می‌داد.

وی تاکید کرد: کار نماینده مذکور به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

 

فیلترینگ در برنامه مجلس نیست

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس با اشاره به اینکه فیلتر اینستاگرام به ما ربطی ندارد و یک اقدام اجرایی است، گفت: این موضوع جزو برنامه‌های مجلس نیست.

طاهری با اشاره به اینکه ساخت و تولید چهار واکسن داخلی برای کرونا در دست پیگیری است، گفت: هر چند رسانه‌ای نشده، اما برخی از این واکسن‌ها پیشرفت خوبی داشته و کشورهای زیادی علاقه‌مند به همکاری و سرمایه‌گذاری با ایران در این زمینه هستند. 

وی با اشاره به ظرفیت درآمدزایی ساخت واکسن در زنجان عنوان کرد: ایران در تولید واکسن از دیرباز حرف برای گفتن دارد.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول