اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ماجرای ملاقات امام موسی صدر با شاه!

شصت و هشتمین شماره دوهفته نامه «عهد» ویژه واکاوی شخصیت و اندیشه امام موسی صدر به همت خانه طلاب جوان قم منتشر شد.

ماجرای ملاقات امام موسی صدر با شاه!

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس شصت و هشتمین شماره دوهفته نامه «عهد» به همت خانه طلاب جوان قم منتشر شد.

در این شماره به واکاوی شخصیت و اندیشه امام موسی صدر می‌پردازد و در آن مقالات و گزارش‌های مختلفی درباره امام موسی صدر منتشر شده که نخستین مطلب با عنوان «...نه چپ، نه راست» شامل گفتاری از امام موسی صدر درباره ویژگی‌های انقلابیون به چاپ رسیده است. در این مطلب از قول امام موسی صدر بیان شده: «انقلابیون ایران به هیچ طبقۀ خاصِ اجتماعی منحصر نیستند، بلکه از همۀ ایران برخاسته‌اند: دانشجویان، کارگران، تحصیل کردگان، روحانیان و... همه و همه در این انقلاب حضور دارند، ملت ایران با همۀ نسل‌های مختلف خود در این انقلاب شرکت جسته است، بازار و مدارس و مساجد و شهرها و حتی کوچک‌ترین روستاها در این انقلاب مشارکت دارند...»

 

 

امام موسی صدر با شاه ملاقات کرده است، یکی از آن بیست نفر، امام موسی صدر اهل سنت را ضلع اصلی قدرت اسلام می‌دانست و دو امام با یک انقلاب از جمله مقالات منتشر شده در شماره جدید نشریه عهد است.

گفت‌وگو با مهدی چمران درباره شخصیت انقلابی امام موسی صدر از دیگر مطالب این نشریه است که در آن چمران می‌گوید: امام موسی صدر با انقلاب و امام خمینی (ره) ارتباط نزدیک داشتند، زمانی که امام موسی صدر در لبنان ربوده شدند امام خمینی (ره) برای آزادی ایشان تلاش فراوانی کردند تا آنجا که وقتی امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب به ایران برگشتند، اولین گروهی که به ایران آمد، عرفات و فلسطینی‌ها بودند، که در این جلسه اولین صحبت‌ها در مورد امام موسی صدر بود.

امام خمینی (ره) در مورد امام موسی صدر بعد از ربوده شدن ایشان فرمودند: من امام موسی صدر را بزرگ کردم و الآن هم برای پیدا شدنش تلاش می‌کنم.

شصت و هشتمین شماره از نشریه عهد دی‌ماه ۱۳۹۹ توسط خانه طلاب جوان قم منتشر شد و برای مطالعه آن می‌توانید از اینجا    اقدام کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول