اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح 18 پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر 760 میلیارد تومان در دهه فجر

مدیر کل شیلات هرمزگان از افتتاح 18 پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و 600 میلیارد ریال همزمان با ایام ا... دهه فجر سال جاری خبر داد .

افتتاح 18 پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر 760 میلیارد تومان در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرسول دریایی تقدیم 18 پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر هفت هزار و 600 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای بالغ بر شش هزار و 700 نفر در ایام دهه فجر را نشان از پر خیر و برکت بودن این ایام برای مردم و انقلاب اسلامی خواند و گفت: افتتاح پروژه های دهه فجر امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تاکید بر توجه به سلامت مردم در دستور کار شیلات هرمزگان قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس فرصتی مناسب برای حرکت در مسیر توسعه به ویژه توسعه دریا محور است گفت: در همین ایام دو پروژه بزرگ پنج هزار و 500تنی پرورش ماهی در قفس به ترتیب درقشم و  بندرلنگه افتتاح خواهند شد .

دریایی با بیان اینکه  پروژه پرورش ماهی در قفس پنج هزار تنی  قشم ( شرکت دانش بنیان هیراد کاوه - فاز نخست با ظرفیت هزار و 200 تن)  بزرگترین پروژه شیلات هرمزگان در دهه فجر سال جاری است گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر چهار هزار و 900 میلیارد ریال است که تمام این میزان از سوی بخش خصوصی و بدون اعتبار دولتی سرمایه گذاری شده و برای بیش از  165 نفر اشتغال مستقیم و بیش از 330 نفر غیر مستقیم  ایجاد می کند.

وی با اشاره به  افتتاح هشت پروژه پرورش میگو  با اعتباری  بالغ بر دوهزار و دویست میلیارد ریال در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، جاسک و میناب با سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: این میزان از پروژه های افتتاحی پروش میگو با زیر کشت بردن بالغ بر هزار و 440 هکتار از اراضی برای بیش از هزار و 440 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کنند.

مدیر کل شیلات هرمزگان  افتتاح بازار عمده فروشی ماهی در سیریک(گروک)، احداث جایگاه سوخت کوهستک، تجهیز، ساماندهی و بهسازی بندر صیادی کنگ را از دیگر پروژه های قابل افتتاح شیلات هرمزگان در دهه فجر خواند و اظهار کرد: این پروژه ها با سرمایه گذاری 720میلیارد ریالی بخش خصوصی برای بالغ بر 40 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

دریایی افتتاح اسکله شناور بندر صیادی گرزه، برق رسانی به مجتمع پرورش میگو دوستکو، ایجاد زیر ساخنت های مجتمع پرورش میگوی کانی قشم، تامین برق مجتمع های پرورش میگو در غرب قشم و ایجاد زیربناهای مجتمع آبزی پروری حسینه را از پروژه های اداره کل شیلات هرمزگان در ایام ا... دهه فجر سال جاری خواند و گفت: حدود 150 میلیارد برای این پروژه ها از محل اعتبارات دولتی – استانی هزینه شده است.

وی همچنین از آماده کلنگ زنی بودن یک مرکز تکثیر میگو spf به ظرفیت 100 میلیون قطعه بچه میگو، هشت پروژه تکثیر و پرورش میگو مجموعاً به ظرفیت تولید 450 میلیون قطعه بچه میگو، شش پروژه پرورش ماهی در قفس به ظرفیت تولید 29هزار تن، یک پروژه پرورش میگو متراکم به ظرفیت 300تن و یک پروژه پرورش ماهی خاویاری به ظرفیت 10 تن خبر داد .

گفتنی است شیلات هرمزگان با کسب عنوان نخست صید و صیادی و آبزی پروری توانسته بالغ بر یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را  به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول