اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کلاهبرداری ۵۰ میلیارد تومانی با ترفند سرمایه گذاری در «ارز دیجیتال»

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که به بهانه سرمایه گذاری و سودآوری در ارز دیجیتال ، ۵۰ میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

کلاهبرداری ۵۰ میلیارد تومانی با ترفند سرمایه گذاری در «ارز دیجیتال»

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،  رئیس‌ پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری با 11 شاکی خبر داد و گفت: متهم به بهانه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال 500 میلیارد ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده بود.  

سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح خبر فوق اظهار داشت: 4 نفر از شهروندان با مراجعه به کلانتری 172 عبدالعظیم در اظهارات مشابهی عنوان کردند که با جوانی 22 ساله در محل کارمان آشنا شدیم که مدعی مهارت کافی در سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و سودآوری خوبی در این زمین بود که  پس از مدتی تبادل نظر، مبالغ فراوانی به حساب شخصی اش واریز کرده تا در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کند.

وی عنوان کرد: مالباختگان توضیح دادند که بیش از مدت 6 ماه است از سرمایه گذاری سپری شده اما به دفعات مختلف به متهم مراجعه و خواستار پرداخت سود و یا استرداد سرمایه شده اند که تا کنون به بهانه های واهی طفره رفته و اخیر متوجه شده ایم در دام کلاهبرداری وی قرار گرفته و متهم متواری شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران کلانتری 172 عبدالعظیم قرار گرفت و ماموران برای شناسایی هویت متهم و مخفیگاه وی وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم در همان محدوده کلانتری عبدالعظیم شناسایی شد، ادامه داد: با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری برای تحقیقات تکمیلی انتقال یافت.

سرهنگ موقوقه ای با بیان اینکه متهم در کلانتری به جرم ارتکابی مبنی بر کلاهبرداری اعتراف کرد، افزود: متهم در تحقیقات پلیسی معترف شد با ساخت صفحه جعلی ارز دیجیتال و نشان دادن سودآوری مبلغ سرمایه گذاری شده مالباختگان را به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تشویق و پس از گذشت مدتی متواری شده است.

این مقام پلیسی توضیح داد: تا کنون 11 تن از مالباختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 500 میلیارد ریال محاسبه کرده اند.

وی افزود: متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول