اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افتتاح 3695 پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: 3 هزار و 695 پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی همزمان با دهه فجر در استان افتتاح می‌شود

افتتاح 3695 پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افتتاح و بهره‌برداری 3 هزار و 695 پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی در سراسر استان همزمان با دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع 4 هزار و 625 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 30 میلیون و 971 هزار یورو و 200 هزار دلار اعتبار ارزی هزینه شده است.

وی  با بیان اینکه از مجموع این پروژه‌ها، 56 پروژه از طرح‌های ملی است، افزود: یک هزار و 92 پروژه در مناطق شهری و 2 هزار و 603 پروژه در مناطق روستایی اجرا شده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: از مجموع پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر، 3 هزار و 387 طرح با اعتبار یک هزار و 383 میلیارد تومان در حوزه عمرانی و خدماتی و 308 طرح با اعتبار 3 هزار و 242 میلیارد تومان، 200 هزار دلار و 30 میلیون و 971 هزار یورو در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در تشریح مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال، گفت: 30 پروژه‌ عمرانی و 44 پروژه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، 88 پروژه در حوزه‌ شهرداری‌ها و 236 پروژه‌ دهیاری، 12 پروژه‌ آموزشی، 15 پروژه‌ بهداشتی و درمانی و 22 پروژه‌ عمرانی در حوزه شهرک‌های صنعتی از جمله این طرح‌هاست.

پورمحمدی اضافه کرد: 26 کیلومتر از خط پشتیبان خط اول آبرسانی تبریز، بیمارستان آذرشهر، توسعه واحد پلی‌اتیلن پتروشیمی تبریز و ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله مهم‌ترین پروژه‌های استان هستند که به همراه صدها پروژه دیگر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی 20 طرح با اعتبار 46 میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در تشریح عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی استان، گفت: در این مدت 26 هزار و 257 پروژه با اعتبار 42 هزار میلیارد تومان، یک میلیارد و 260 میلیون یورو و 100 میلیون و 753 هزار دلار در حوزه‌های مختلف اجرا و افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر و هفته دولت هر سال، تقدیم مردم استان شده است و علاوه بر آن در دو سفر استانی رئیس جمهور به استان نیز 1875 پروژه با اعتبار بیش از 12 هزار میلیارد تومان در استان افتتاح شده است.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول