اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مؤثر‌ترین روش‌ های درمان افسردگی چیست؟

روانشناس گفت: افسردگی یک اختلال‌ ناتوان کننده است که احتمال درمان آن بالاست.

مؤثر‌ترین روش‌ های درمان افسردگی چیست؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، شقایق درویشی، روانشناس و عضو انجمن روانشناسی آمریکا با اشاره به موضوع مهم افسردگی و توجه به تسریع در  درمان آن اظهار کرد: افسردگی از آن دسته مشکلات و اختلالاتی است که افراد،بعد از قرار گرفتن در یک موقعیت استرس زا اولین تشخیصی که به ذهنشان می رسد افسردگی است، اما واقعیت چیز دیگری است و هر بی حوصلگی، غمگینی و بی انگیزگی نشانه ی افسردگی نیست و نیاز به تشخیص دکتر متخصص در همین زمینه است.

درویشی گفت: کاربرد درمان های ترکیبی، روان درمانی فردی، دارو درمانی و خانواده درمانی احتمال بهبود را بیشتر می کند زیرا محیط نا آرام، روند بهبود را بسیار کند و یا در بعضی موارد غیرممکن می‌کند، اما  تشخیص به موقع و درست، فرد افسرده را به درمان نزدیک می کند.

 این روانشناس و مشاور ادامه داد: پژوهش های انجام شده نشان می دهد ژنتیک بر عوامل افسردگی تاثیر گذار است و علل جامعه شناسی نیز تاثیر بسیار زیادی بر شروع افسردگی دارد؛ اما  علل اجتماعی افسردگی بسیار پیچیده است زیرا شما در زندگی شهری با تمام امکانات و پیشرفت های موجود مدام در استرس و تنش هستید به طور مثال :از دست دادن شغل ،طلاق ، شکست عاطفی ، نقل مکان، بیماری های سخت، سوء مصرف مواد والکل، تیپ های شخصیتی وابسته، تاثیر مصرف دارو برای بیماری های جسمی که می توانند دچار افسردگی شوند.

 این روانشناس افزود: افسردگی در طولانی مدت می‌تواند موجب بروز مشکلاتی از جمله غمگینی، خلق پایین، کاهش علاقه و لذت نسبت به فعالیت ها، بی خوابی و یا پر خوابی، احساس گناه، بی ارزشی، عدم توانایی در تمرکز، مشکل در تصمیم گیری، خستگی، پروراندن افکار خودکشی در سر و احساس پوچی و کاهش عملکرد در حوزه های شغلی، تحصیلی و خانوادگی در افراد شود، تعارضات زناشویی نیز یا علت افسردگی است یا پیامد آن که با زوج درمانی و درمان فردی  قابل درمان است. 

درویشی توصیه کرد که روان درمانی و دارو درمانی هر دو در درمان افسردگی موثر هستند،  اما تغییر نگرش های منفی و ناکارآمد و افزایش مهارت های اجتماعی و جرات ورزی و مهارت حل مسئله در روان درمانی از دارو درمانی موثر تر است و برخی بیماران بعد از چند جلسه اول تا حد بسیار ی احساس بهبودی می کنند.

وی گفت:در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که افسردگی اختلالی است که فرد را از نظر روحی و هم از نظر جسمی تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین شناخت عواملی که می‌توانند در بروز افسردگی اثرگذار باشند بسیار اهمیت دارد. مشاوره افسردگی از بهترین و موثر‌ترین روش‌هایی است که به درمان افسردگی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول