اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تحویل ۱۴۳۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در سراسر کشور تا بهمن ۱۴۰۰

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان دارای ۲ عضو معلول در خانواده ساخته شده و تا بهمن ۱۴۰۰ تحویل افراد واجدالشرایط می‌شود.

تحویل ۱۴۳۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در سراسر کشور تا بهمن ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ذوالفقار یزدان مهر ظهر امروز ر حاشیه بازدید از مرکز جامع بازتوانی معتادان بهزیستی در مرادآباد اراک با بیان اینکه مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان به عنوان ایده‌ای نو در دست اقدام است، اظهار کرد: این طرح کار مشترکی با همکاری معاونت پیشگیری و معاونت مشارکت، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی است.

وی افزود: در مراکز جامع درمان و بازتوانی، اقداماتی از جمله سم‌زدایی، جامع پذیری معتادان، عضویت در باشگاه بهبودیافتگان و اشتغال پایدار در دستور کار قرار دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در موضوع اشتغال، نخستین گام علاقه‌سنجی و استعدادیابی بوده و متناسب با استعدادها، کاردرمانی و آموزش‌های تکمیلی انجام می‌شود؛ در این زمینه سیاست‌های تشویقی از جمله پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۷ ساله، پرداخت ۵ سال یارانه بیمه و یارانه ارتقاء کارایی برای معلولان در نظر گرفته شده است.

یزدان مهر با اشاره به ضرورت مهارت‌آموزی به منظور اشتغال و جذب در بازار کار که سبب پایداری ترک اعتیاد می‌شود، ادامه داد: بر اساس تعهد ۵۴ هزار شغل در کشور ایجاد شده که تا پایان سال افزایش این رقم به ۵۷ هزار شغل هدف‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: مددجویان کارآفرین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند در حالی که به کارفرمایانی که در قالب مسئولیت اجتماعی ۴۰ نفر از مددجویان را تحت پوشش قرار دهند تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از منابع ۲۱۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال ویژه مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در سطح کشور خبر داد.

یزدان مهر با بیان اینکه اعطای مسکن در توانمندسازی مددجویان نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته با تعهد ۷۵۰۰ واحد مسکونی، بیش از ۱۵ هزار باب منزل مسکونی تحویل داده شد و ۴۰ هزار واحد نیز در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: ۱۴۳۰۰ خانواده دارای دو معلول شناسایی شدند که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در دهه فجر امسال ۱۰هزارمین واحد مسکونی به این خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تا پایان سال آینده ۱۴۳۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل داده می‌شود در حالی که به خانواده‌های دو معلول در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، مبلغ ۱۴۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون وام بنیاد مسکن ۱۲ ساله و در روستاها ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

یزدان مهر از انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی به‌منظور احداث مسکن برای مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ساخت ۱۵ هزار مسکن ویژه سه دهک از مددجویان منعقد شده که ۱۵۰۰ واحد آن دهه فجر تحویل داده می‌شود.

وی عنوان کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه ساخت ۵۲۵۲ واحد و بسیج مستضعفین نیز ۶ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: ۱۵۶ مأموریت از قبل تولد تا بعد از مرگ به سازمان بهزیستی محول شده که با ایده‌ای نو در راستای مردمی کردن فعالیت‌ها، طرح مثبت زندگی آغاز شد که به ازای هر ۴۵۰ پرونده یک مرکز مثبت زندگی تشکیل می‌شود.

یزدان مهر با بیان اینکه مردم در فعالیت‌های بهزیستی مشارکت ۹۳ درصدی دارند، ادامه داد: در مجموع ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور ایجاد و ۱۲ هزار نفر در راستای ارائه خدمات به کار گرفته می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد سازمان بهزیستی در تحول‌گرایی بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در استان مرکزی در حال ساخت بوده و ۲۴۰۰ واحد نیز واگذار شده است که این استان جزو استان‌های پیشگام در این طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول