اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هوشمندسازی از برنامه‌های تحولی قوه‌ قضائیه‌ است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با عنایت به هوشمندسازی قوه قضاییه که یکی از برنامه‌های تحولی قوه قضاییه است، ارائه همه خدمات قضایی به مراجعین منوط به ثبت نام در سامانه ثنا است.

هوشمندسازی از برنامه‌های تحولی قوه‌ قضائیه‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور مختاری در مراسم  افتتاح  بیست و دومین دفتر الکترونیک خدمات قضایی زنجان اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان درگاه ورودی به دادگستری‌ها در قوه قضاییه شناخته می‌شود که خدمات رسانی آن از سال ۱۳۸۴ شروع و روز به روز گسترش و توسعه پیدا کرده و امروز در آستانه بلوغ و کامل شدن خدمات خود است.

 معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: مجموعه خدمات این دفاتر که شامل همه خدمات قبل از ورود به دادسراها و محاکم است، در صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری از مراجعات مکرر عموم به دادگستری‌ها است و تأسیس و راه‌اندازی این دفاتر از جمله سیاست‌های مهم قوه قضاییه در راستای برون‌سپاری بدنه حاکمیت به بخش خصوصی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برابر گزارشات و بررسی‌ها از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مشکلاتی مشاهده شد که خوشبختانه اکثر آن مشکلات از سوی دفاتر حل شده است که امیدواریم چنین مشکلاتی در این دفتر مشاهده نشود.

مختاری گفت: با عنایت به هوشمندسازی قوه قضاییه که یکی از برنامه‌های تحولی قوه قضاییه است، ارائه همه خدمات قضایی به مراجعین منوط به ثبت نام در سامانه ثنا است، از همین رو همه دفاتر باید نسبت به ثبت‌نام همه مراجعین به دستگاه قضایی استان اقدام کنند.

 معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان درباره روند تسریع خدمات به مردم از طریق دفاتر خدمات الکترونیک اظهار داشت: دستگاه قضا با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از تراکم و ازدحام جمعیت و رفت و آمد مردم در محاکم قضایی جلوگیری کرده است و با راه‌اندازی این دفاتر در ارائه خدمات دستگاه قضایی و رسیدگی به درخواست‌ها و پرونده‌ها تسریع شده است.

وی کاهش اطاله دادرسی و قبل از آن پیشگیری از وقوع جرم را از برنامه‌های تحولی قوه قضاییه ذکر کرد و ابراز داشت: کاهش ورود پرونده‌ها هم می‌تواند با ترویج صلح و سازش از طریق شورا‌های حل اختلاف رقم بخورد و هم می‌توان در بدو شکل‌گیری پرونده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مردم را از ثبت شکایت در موضوعات کم اهمیت و پیش پا افتاده بازداشت.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان زنجان گفت: بحث کرامت و تکریم، یکی از برنامه‌های محوری قوه قضاییه در سال جاری است که بایستی به این مهم توجه کافی داشته باشیم و مراجعین انتظار برخورد مناسب از ما به عنوان خدمتگزاران را دارند.

مجید عباسی ادامه داد: حفظ اسرار مردم و عدم نشر اطلاعات شخصی مراجعین نیز مد نظر همکاران دفاتر قرار گیرد. چرا که شما به عنوان امین اسرار مردم در این زمینه خدمت رسانی می‌کنید.

 رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان زنجان نیز گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به جانشینی از دفتر کل، کمک حال مجموعه دادگستری هستند.

قاسم یارمحمدی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید نسبت به ثبت به موقع، دقیق دادخواست‌ها، شکوائیه‌ها و لوایح اقدام کنند تا این قبیل مشکلات هم برای مراجعین و هم محاکم ایجاد نشود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان زنجان گفت: دفاتر باید در بحث تعیین صلاحیت رسیدگی نیز دقت کافی را داشته باشند تا به دلیل تشخیص نادرست در تعیین صلاحیت، کار مراجعین با تاخیر مواجه نشود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول