اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 2.7 درصدی نرخ طلا طی ماه ژانویه

قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی با تقویت دلار، در بازه محدودی در نوسان بود و کاهش هفتگی 5 درصدی و 2.7 درصدی ماهانه را ثبت کرد.

کاهش 2.7 درصدی نرخ طلا طی ماه ژانویه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، از آنجا که تقویت دلار، از درخشندگی طلا کم کرد، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی در بازه محدودی در نوسان بود و کاهش هفتگی و ماهانه نیز ثبت کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4.48 دلار افزایش 1847.65 دلار فروخته شد. ارزش طلا طی هفته گذشته 5 درصد و طی این ماه ژانویه 2.7 درصد کاهش یافت.

میشائیل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی گفت: «طلا در حال حاضر همچنان موفقیتی ندارد، زیرا در انتظار یک کاتالیزور مناسب است.»

وی افزود تصویب محرک مالی آمریکا که پتانسیلی برای افزایش تورم به شمار می رود و اقدامات بعدی بانک های مرکزی در جهان، برای طلا کلیدی هستند.

طلا اغلب در برابر تورم که در اثر محرک های مالی گسترده ایجاد می شود، به عنوان یک پشتوانه به شمار می‌رود.

ارزش دلار در ماه ژانویه، به کمک سود بالاتر اوراق خزانه داری آمریکا و انتظار برای اینکه بسته کمک مالی کرونایی جو بایدن بیش از 1.9 تریلیون دلار نخواهد بود، 0.9 درصد افزایش یافت.

موسسه فلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «اکنون دلار به دارایی امن جذاب تبدیل شده است.»

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول