اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مغازه‌های سبزه‌میدان مشتری ندارد/ شهرداری ماهیانه 18 میلیارد تومان حقوق می‌دهد

شهردار زنجان با بیان اینکه با وجود اخذ مجوز برای فروش مغازه‌های سبزه‌میدان، هیچ واحدی به فروش نرفته است، گفت: باید فکری برای تحقق بودجه اندیشیده شود، چرا که از کل بودجه حداقل نیمی به حقوق پرسنل اختصاص می‌یابد.

مغازه‌های سبزه‌میدان مشتری ندارد/ شهرداری ماهیانه 18 میلیارد تومان حقوق می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بررسی لایحه افزایش تعرفه بودجه شهرداری زنجان برگزار شد.

در این جلسه مباحث مربوط به تخفیف صدور پروانه، کدهای درآمدی لایحه بودجه، مباحث مربوط به سهم پروژه‌های عمرانی و ...بررسی و اعضا نظرات خود را در این باره بیان کردند.

شهردار زنجان در این جلسه با اشاره به کدهای درآمدی تعریف شده در بودجه سال آینده شهرداری زنجان گفت: کدهای درآمدی تعریف شده که اعداد و ارقام آن مربوط به احداث بناست اضافه شده است و امیدواریم با کار کارشناسی انجام شده تصمیمات خوبی در این باره گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه حذف و اضافه ردیف‌های درآمدی مردم را سردرگم می‌کند، گفت: امیدواریم در سال 1400 تعرفه حذف شده نداشته باشیم.
یگانه با اشاره به اینکه درخواست ما این است که همان تعرفه سال جاری بماند، گفت: امیدواریم عوارض بازدارنده باشد و سازندگان قوانین را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای بررسی بودجه انجام شده است، اضافه کرد: در بحث تعرفه‌های درآمدی نیز درخواست همکاری اعضای شورا را داریم، چرا که برای بودجه امسال 160 میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده بوده که تاکنون فقط 90 میلیارد تومان محقق شده و این یعنی اینکه قرار بود 30 درصد بودجه، امور مالیاتی بدهد.

یگانه با اشاره به اینکه 30 درصد از بودجه سال آینده دست خود شهرداری نیست، گفت: 70 درصد بودجه وابسته به 4 منطقه شهرداری است.

شهردار زنجان با بیان اینکه با وجود اخذ مجوز برای فروش مغازه‌های سبزه‌میدان، هیچ واحدی به فروش نرفته است، تصریح کرد: باید فکری برای تحقق بودجه اندیشیده شود، چرا که از کل بودجه حداقل نیمی به حقوق پرسنل اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه شهرادری سالانه 18 میلیارد تومان حقوق پرسنلی می‌پردازد، افزود: ما سال بعد فقط 150 میلیارد تومان برای ساخت سبزه میدان نیاز داریم که رقم بالایی است.
یگانه با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری زنجان 40 میلیارد تومان بود که با آن فقط 50 هزار تن آسفالت ریخته شد، افزود: اگر تعرفه بودجه سال آینده را با همان قیمت امسال در نظر بگیریم، میزان آسفالت از 50 هزار تن به 35 هزار تن کاهش پیدا خواهد کرد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهرداری زنجان از آغاز سال فقط 3 میلیارد تومان کمک دولتی گرفته است، گفت: باید فکری به حال تحقق درآمدهای شهرداری بکنیم.

شورا باید در کنار مردم باشد

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه شهرداری در ارائه عوارض 40 تا 60 درصد اضافه کرده است، گفت: اضافه کردن این میزان از تعرفه جز مشکل چیزی برای مردم نخواهد داشت و افزایش تعرفه به بهانه مسکن درست نیست چون همه مردم که ساختمان نمی‌سازند.

اوصالی با اشاره به اینکه اعضای شورا نماینده مردم هستند و باید در کنار آنها باشند، گفت: تصویب تعرفه عوارض باید با در نظر گرفتن منافع مردم باشد.
وی با اشاره به اینکه برای نوسازی و محرک تولید در همه بناهای احداثی نیز نهادهایی امنیتی موظف به دریافت پروانه ساخت هستند، گفت: همچنین 15 درصد جایزه خوش حسابی برای آن قسمت بنایی که بعدا احداث شده است در نظر گرفتن شده است.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: همچنین از سال آینده هیچ گونه سودی از بابت تقسیط بدهی مردم اخذ نخواهد شد.
وی افزود: همچنین عوارض کسب و پیشه نیز در سال آینده اخذ نخواهد شد و در صورت بروز حوادث غیرمترقبه نیز عوارض مجوز تعمیرات با 70 درصد تخفیف ارائه می‌شود.
اوصالی ضمن اشاره به تخفیفات شهرداری در محلات مختلف بیان کرد: در تعرفه بودجه سال آینده تعرفه محلات مختلف به ریز بیان شده است.

شهرداری باید به دنبال درآمد پایدار باشد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز ضمن اشاره به لایحه بودجه ارائه شده گفت: طبق گزارش ارائه شده درآمدهای پایدار شهرداری ما را ملزم می‌کند که به آن سمت برویم و اما در برخی موارد بنا به دلایلی این امر وجود ندارد اما در نهایت آیندگان مجبور به انجام این کار خواهند شد.
عباس راشاد تصریح کرد: بر همین اساس همه باید بدانند که تغییر در درآمد و کدهای هزینه ایجاد خواهد شد و درخواست داریم که شهرداری هم به آن توجه کند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای شورا تصویب شده است، گفت: بخشی از بودجه مشخص است و همه علاقه‌مند به ساخت پروژه هستیم و برای این امر به تعرفه تکیه میکنیم که این کار اشتباه است.
رزاق محمدی افزود: تعرفه باید بر اساس یک سری سیاست گذاری انجام شود و به اعتقاد بنده باید دونوع بودجه پیش‌بینی می‌شد که یکی اقتضایی و دیگری بودجه برای حل مشکلات باشد.
وی افزود: افزایش تعرفه شاید 13 درصد موثر است اما همین امر کل بودجه را تحت الشعاع قرار می‌دهد واگر تعرفه بیشتر شود سازندگان رغبتی برای ساخت و ساز نخواهند داشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه گاها کارها به صورت سنتی و نه ایده پروری پیش می‌رود که درست نیست، تصریح کرد: اگر کلیات بودجه هم تصویب شود یک سری مسائل باید تغییر و تعدیل شود.

وی افزود: امسال با این شرایط بودجه کم تحقق یافت چه برسد به اینکه تعرفه را هم افزایش دهیم که در این صورت حتی 55 درصد هم محقق نخواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: ملاک ما  بخشنامه ابلاغی وزارت کشور است و نباید 100 درصدی عمل کنیم و در این تورم لجام گسیخته شهرداری نفش چندانی ندارد و حتی خود شهرداری نیز در پروژه‌ها با افزایش قیمت مواجه است.
امامعلی دادخواه افزود: این درست نیست که شهرداری افزایش تعرفه نداشته باشد ولی پروژه‌ها گران‌تر اجرایی شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه یک سری مسائل واقعیت اجتماعی است و بودجه شهرداری در حالت خوش بینانه 60 درصد عمرانی و 40 درصد اجرایی است، گفت: وقتی حقوق کارکنان 25 درصد افزایش می‌یابد پس چرا تعرفه افزایش  پیدا نکند.
احمد نصیری تصریح کرد: ما خودمان از مردم هستیم و به دنبال فشار به مردم نیستیم، اما چاره‌ای نسبت و باید آن را تصویب کنیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول