اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

باید شرافتمندانه پای چیزی که انجام دادیم، بایستیم/ حمایت از روحانی کار درستی بود

فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حمایت (از روحانی کار) درستی بود و باید شرافتمندانه پای چیزی که انجام دادیم، بایستیم و البته شرافتمندانه‌تر آن بود که دولت مستقر نسبت به گروهی که از آن حمایت کرد، متعهدانه‌تر رفتار کند.

باید شرافتمندانه پای چیزی که انجام دادیم، بایستیم/ حمایت از روحانی کار درستی بود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، فیاض زاهد، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با روزنامه شرق به گفت‌و‌گو نشسته است. مهمترین بخش‌های این مصاحبه در ادامه آمده است.

با سال 76 تفاوت‌های عمیق‌تری داریم/ باید شرافتمندانه پای چیزی که انجام دادیم، بایستیم

- الان با سال 76 تفاوت‌های عمیق‌تری داریم؛ هم در شناخت اجتماعی و ارائه راه‌حل‌ها و هم در میزان توانایی و اثرگذاری خودمان.

- شاید مشکلی که وجود دارد اصلاح‌طلبان گاه قبیله‌ای رفتار می‌کنند یا وقتی وارد قدرت می‌شوند، بند‌های خود را با ناف حمایتگر خودشان سست می‌کنند. گاهی هم در معرض فشارهایی که جریان رقیب برای آنها ایجاد می‌کند قرار می‌گیرند و این تمرکز یک امر حیاتی است.

- حمایت (از روحانی کار) درستی بود و باید شرافتمندانه پای چیزی که انجام دادیم، بایستیم و البته شرافتمندانه‌تر آن بود که دولت مستقر نسبت به گروهی که از آن حمایت کرد، متعهدانه‌تر رفتار کند. امری که این روز‌ها از سوی نزدیکان آقای روحانی مطرح شد، مصداق آن ضرب‌المثل انگلیسی‌ها است که قدرشناسی یک فضیلت است که متأسفانه برخی از آن برخوردار نیستند.

- یکی از دلایل ریزش حمایت افکار عمومی از جریان اصلاح‌طلب به نوع چینش کابینه دکتر روحانی در دور دوم و نحوه رفتار و اظهارنظر‌های ایشان بازمی‌گشت. من فکر می‌کنم روحانی یک خطای استراتژیک کرد، با اینکه خودش رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بود و این خطای راهبردی شاید در نتیجه مشاوره‌های غلط اطرافیان ایشان بود.

- آقای روحانی بی‌محابا از خاستگاه اجتماعی و نیروهای حامی‌اش فاصله گرفت و به‌دلیل اینکه من فکر می‌کنم از نظر روانی مواضعی که در مرحله دوم کمپین خودش گرفته بود، نیازمند اتخاذ آن مواضع بود تا رأی بیاورد، او در رقابت با آقای رئیسی احساس خطر کرده بود و از سخنرانی همدان به بعد پیچ اظهارنظرهایش تند‌تر شد و بعد از انتخابات می‌خواست یادآور شود آن حرف‌ها مربوط به دوره انتخابات بود و حالا شما با یک رئیس‌جمهور نرمال و تحت قواعد نظام طرف هستید و در واقع یک گردش به راست غیرمعمولی انجام داد.

- تجربه آقای روحانی می‌گوید که اگر اصلاح‌طلبان بتوانند میدان بازی را برای خودشان فراهم کنند، نتایج معقول‌تری می‌گیرند.

- شاید نقطه‌ضعف آقای خاتمی این است که در بین روشنفکربودن و سیاست‌مداربودن تعارض دارد.‌ اگر دست خود آقای خاتمی باشد ایشان دوست دارد روشنفکر و یک رهبر الهام‌بخش باشد.

- من طرفدار این فرضیه هستم که باختن در انتخابات با کاندیدای اصلاح‌طلب بهتر از پیروزی در انتخابات آینده با یک کاندیدای غیراصلاح‌طلب است.

هاشمی سیاست‌مداری بود که هم کتک خورد، هم کتک زد

- نمونه یک سیاست‌مدار حرفه‌ای به نظر من آقای هاشمی‌رفسنجانی است. آقای هاشمی سیاست‌مداری بود که هم کتک خورد، هم کتک زد؛ اما صحنه سیاسی را خالی نکرد. او نماد واقعی یک سیاست‌مدار واقع‌گرا بود که معتقد بود همچنان باید در عرصه مواجهه با افکار عمومی ماند و از ضرباتی که متوجه او می‌شود، شانه خالی نکرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول