اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راه‌اندازی زنجیره کامل صنعت طیور مازندران بدون وابستگی به خارج کشور

رئیس جهاد کشاورزی مازندران از راه‌اندازی زنجیره کامل صنعت طیور استان بدون وابستگی به خارج کشور خبر داد و گفت: با احیاء مرغ لاین بابل‌کنار بخش عمده‌ای از جوجه یکروزه استان و کشور طی سال‌های 99 و 1400 تامین خواهد شد و واحدهای مرغداری با نژاد آرین جوجه واحدهای خود را تامین خواهند کرد.

راه‌اندازی زنجیره کامل صنعت طیور مازندران بدون وابستگی به خارج کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عزیزاله شهیدی‌فر به عصر امروز مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهه فجر امسال ۸۹ پروژه کشاورزی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: با بهره‌برداری پروژه‌های بخش کشاورزی به طور مستقیم برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

وی برنج و مرکبات را دو محصول اصلی در مازندران دانست و افزود: برنج در رقابت با سایر محصولات کشاورزی از قیمت قابل قبولی برخوردار نیست و هنوز با رضایت برنجکاران فاصله داریم .

شهیدی‌فر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده سطح زیرکشت ارقام پرمحصول در استان ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و این روند ادامه‌دار باشد چراکه این اقدام در خودکفایی این محصول استراتژیک کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ساخت سیلوی شلتوک برنج به عنوان یکی از حلقه‌های مهم زنجیره تولید مکانیزه این محصول استراتژیک در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ظرفیت ساخت نگهداری شالی در این ۲ سیلو  ۱۰۰هزار تن است که سرمایه گذار ساخت این سیلو انتخاب شده و در مرحله دریافت تسهیلات ارزان قیمت قرار دارند و تا برداشت برنج سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسؤول به پهبادهایی که در بخش کشاورزی به‌کارگیری شدند اشاره کرد و افزود: با توجه به علمی شدن در بخش کشاورزی تحصیل‌کرده‌های بخش کشاورزی و غیرکشاورزی و متقاضی پهبادها در بخش کشاورزی شدند و تاکنون ۵۰ پهباد برای مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع مئرد استفاده قرار گرفتند.

شهیدی‌فربه بحث صنعت مرکبات در مازندران اشاره کرد و افزود: در این بخش نگاه بخش کشاورزی اصلاح سیستم زیرساختی بود که خوشبختانه اتفاق افتاد و ایجاد انبارهای فنی، بسته‌بندی مدرنو سورتینگ‌های از جمله مسایل مهمی بوده که در صنعت مرکبات به آن توجه شده است و به همین دلیل توانستیم صادرات خوبی در این بخش داشته باشیم و حتی یک کیلوگرم از مرکبات مازندران بعد از صادرات برگشت داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات مرکبات در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: تنوع ارقام از اهداف جدی ما در تولید مرکبات استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پیش‌بینی صادرات  ۳۰۰ هزار تنی مرکبات در سال جاری گفت: اگر این عدد اتفاق بیفتد صادرات مرکبات نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا  خواهد کرد.

شهیدی‌فر از راه‌اندازی زنجیره کامل صنعت طیور استان بدون وابستگی به خارج کشور خبر داد و افزود: با احیاء مرغ لاین بابل‌کنار بخش عمده‌ای از جوجه یکروزه استان و کشور طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ تامین خواهد شد و واحدهای مرغداری با نژاد "آرین" جوجه واحدهای خود را تامین خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول