اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نبود اثری با ویژگی‌های ادبی خراسان در بخش رمان جایزه ملی ادبی مشهد یک ضعف است

یکی از داوران بخش نهایی رمان جایزه ملی ـ ادبی مشهد با اشاره به اینکه نبود اثری با ویژگی‌های ادبی خراسان در بخش رمان جایزه ملی ـ ادبی مشهد یک ضعف است، گفت: این موضوع کار داوری را کمی سخت کرد.

نبود اثری با ویژگی‌های ادبی خراسان در بخش رمان جایزه ملی ادبی مشهد یک ضعف است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید تشکری امشب در نشست تخصصی دبیران و داوران جایزه ملی ـ ادبی مشهد که در فرهنگسرای ترافیک برگزار شد، با اشاره به اینکه نبود اثری با ویژگی‌های ادبی خراسان در بخش رمان جایزه ملی ادبی مشهد یک ضعف است، اظهار کرد: این موضوع کار داوری را کمی سخت کرد.

این داور بخش نهایی رمان جایزه ملی ـ ادبی مشهد تأکید کرد: بسیاری از آثار رسیده در سطح ملی نگارش شده و در جشنواره‌های مختلف ادبی کشور جایزه کسب کرده، اما در این بخش رمان‌نویسان خراسانی کمتر از بقیه بخش‌ها شرکت کرده بودند.

حضور شاعران جوان و صاحب نام در جایزه ملی ـ ادبی مشهد

یکی دیگر از داوران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به حضور شاعران جوان و صاحب نام در این رویداد فرهنگی، متذکر شد: تعداد زیادی از شاعران پیشکسوت نیز در بخش شعر آثار خود را ارسال کرده بودند، اما به نظر می‌رسد کیفیت آثار شاعران جوان در این جایزه ملی ادبی بیش از کیفیت آثار شاعران پیشکسوت باشد که این خود نوید اتفاق‌های خوب در حوزه شعر برای شاعران جوان است.

محمدکاظم کاظمی با بیان اینکه از زمانی که به ایران و خراسان آمده‌ام، به نظرم این ضرورت همیشه احساس می‌شد که جای برگزاری یک رخداد فرهنگی، ادبی، ویژه و بزرگ کم است، البته جشنواره‌هایی در مقاطعی از سال‌های گذشته برگزار شده، همچنین، ظرفیت برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ادبی در مشهد بسیار بالا است.

وی افزود: جایگاه ادبی خراسان از دیرباز ویژه بوده، به طوری که بسیاری از شاعران در قرن‌های گذشته علاقمند به حضور در این سرزمین و سرودن اشعاری با مضامین مرتبط با خراسان بوده‌اند.

وجود بحران مخاطب شعر در سال‌های اخیر

یکی دیگر از داوران نیز گفت: جایزه ملی ادبی مشهد در حالی این روزها برگزار شده که ما با بحران مخاطب و نبود انگیزه تعداد زیادی از شاعران روبه‌رو هستیم، زیرا تعدادی از ناشران کتاب‌هایی چاپ می‌کنند که اشعار آن‌ها از نظر محتوایی کیفیت لازم را ندارد، اما در قبال آن، هزینه‌های بسیاری از افرادی که خود را شاعر می‌نامند، اما استعداد سروردن شعر ندارند، دریافت می‌کنند.

لیلا کردبچه با انتقاد از این موضوع که متأسفانه چاپ مجموعه‌های شعر در میان اخبار بی‌ارزش گم می‌شود، افزود: بی‌اعتمادی شاعران به عرصه چاپ و نشر یکی از دلایلی است که شاعران پیشکسوت بسیاری تصمیم بگیرند آثار خود را در جایزه ملی ادبی مشهد شرکت ندهند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول