اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انفجار منزل مسکونی نتیجه شارژ ناایمن سیلندر گاز مایع

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از وقوع حادثه انفجار در منزل مسکونی واقع در دروازه سعدی خبر داد.

انفجار منزل مسکونی نتیجه شارژ ناایمن سیلندر گاز مایع

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شیراز، محمد هادی قانع، رییس سازمان آتش نشانی شیراز درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت ۱۴:۵۲ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی واقع در دوازه سعدی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله ایستگاه شماره ۱۲ به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: آتش نشانان در حداقل زمان به محل رسیدند، نیروها در محل مشاهده کردند که در طبقه اول یک منزل دو طبقه قدیمی، انفجاری رخ داده است. در این حادثه مردی از ساکنین این منزل مسکونی  دچار سوختگی نسبتا شدیدی شده بود که  به سرعت به مرکز درمانی منتقل شد.

رییس سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده  توسط تیم اعزامی مشخص شد، شارژ غیراصولی سیلندرهای گازمایع در این منزل مسکونی علت این حادثه بوده است.

قانع اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه احتمالا فردی که دچار مصدومیت شده در طبقه اول در حال کار با این سیلندرها بوده که منجر به انفجار اولیه شده است. خوشبختانه این حادثه منجر به شعله‌وری نشده بود اما بخشی از دیوارهای ساختمان، درب و  پنجره ها را تخریب کرده بود.

وی افزود: با توجه به قدیمی بودن این منزل احتمال آوار شدن منزل نیز وجود داشت که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

 بعد از ایمن سازی  محل توسط آتش نشانان اعزامی، منزل به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به حوادث مرتبط با سیلندرهای گاز که طی مدت اخیر رخ داده است، گفت: متاسفانه در برخی از منازل افراد به صورت  ناایمن اقدام به شارژ این سیلندرها می‌کنند و این اقدامات امکان دارد که موجب وقوع حوادث گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول