اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فجر 42/ تشکیل «انقلاب اسلامی» از بزرگترین هنر امام‌خمینی(ره) است/ تداوم انقلاب در گرو عمل به فرامین «گام دوم انقلاب» است

مدرس معارف انقلاب اسلامی در گلستان، آوردن دین به عرصه اجتماع و تشکیل حکومت بر مبنای دین الهی را از هنر بزرگ «امام خمینی(ره)» برشمرد و گفت: این مهم در برهه‌ای رخ داد که دنیا با هدایت شیطان داشت به سمت بی‌دینی و زدودن دین از زندگی بشری با دو تفکر غیردینی و غیرالهی کومونیسم و لیبرال دمکراسی بود.

فجر 42/ تشکیل «انقلاب اسلامی» از بزرگترین هنر امام‌خمینی(ره) است/ تداوم انقلاب در گرو عمل به فرامین «گام دوم انقلاب» است

مجتبی لشکربلوکی امروز با گرامیداشت ایام‌الله دهه‌ی فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: آوردن دین به عرصه اجتماع و تشکیل حکومت بر مبنای دین الهی از هنر بزرگ «امام خمینی (ره)» است و این مهم در برهه‌ای از زمان رخ داد که دنیا با هدایت شیطان داشت به سمت بی‌دینی و زدودن دین از زندگی بشری با دو تفکر غیر دینی و غیر الهی کومونیسم و لیبرال دمکراسی بود آن دو تفکر در قالب دو ابرقدرت قبل از انقلاب اسلامی «شوروی و آمریکا» یعنی شرق و غرب متبلور شد.

* حکومت‌ها 4 وظیفه اصلی در قبال مردمان‌شان دارند

وی با بیان اینکه حکومت‌ها چهار وظیفه اصلی در قبال مردمان‌شان دارند، تصریح کرد: امام علی (ع) هنگامی که مالک‌اشتر را به استانداری مصر منصوب می‌کند چهار وظیفه را در ابتدای نامه خود به او می‌نویسد « این فرمانی است از بنده خدا، «علی امیرالمؤمنین(ع)» به «مالک بن حارث اشترنخعی» در پیمانی که با او می‌نهد، هنگامی که او را فرمانروایی مصر داد تا خراج آنجا را گرد آورد و با دشمنانش پیکار کند و کار مردمش را به صلاح آورد و شهرهایش را آباد سازد».

مدرس معارف انقلاب اسلامی در گلستان ابراز کرد: در حقیقت چهار وظیفه اعم از «جمع آوری مالیات»، «جنگ با دشمنان برای حفظ جامعه»، «رسیدگی به امور مردم» و «اصلاح میان آنان و عمران، آبادانی شهر و دیار» را بر عهده مالک‌اشتر نهاد و این مطلب در نامه 53 کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) ذکر شده است.

لشکربلوکی خاطرنشان کرد: این چهار وظیفه اصلی حکومت در زمان قبل از بزرگترین رویداد قرن (انقلاب اسلامی) ، صورت نمی‌گرفت، مالیات از مردم اخذ می‌شد، منابع زیرزمینی و روی زمینی «به شکل فقط خام» فروخته می‌شد، نفت خام فروخته می‌‌شد آن هم به میزان «۳۶۵۸۰۰۰» بشکه در روز، اما خبری از عمران، آبادی ، رفاه و عدالت در جامعه به چشم نمی‌خورد و همچون دیگر حکومت‌های پادشاهی عموم پول و منفعت فروش این منابع ملی به جیب شاه، خانواده شاه و درباریان او می‌رفت و توزیع منابع در کشور صورت نمی‌گرفت.

*انتخابات در رژیم گذشته یا وجود نداشت و یا فرمایشی بود/ حکومت‌ پهلوی برای حفظ بقای خود، تمام قد در خدمت قدرت‌های خارجی بودند

وی افزود: از منظر سیاسی در رژیم گذشته انتخابات و سازوکارها به علت نوع حکومت «پادشاهی» در ایران عزیز، یا وجود نداشت یا فرمایشی بود و حتی از آن برای سرکوب و خفقان مردم استفاده می‌شد تا جامعه، آزادانه مطالبات خود را مطرح نکنند.

مدرس معارف انقلاب اسلامی در گلستان گفت: از منظر امنیتی و سیاست خارجی، حکومت‌ پهلوی و قبل از آن قاجار برای حفظ بقای خود، تمام قد در خدمت قدرت‌های خارجی بودند و عملاً شاه، مهره‌ی انگلیس و آمریکا برای اجرای سیاست‌های آنها در منطقه بود و خبری از استقلال «مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در این ۴۲ سال » کشور و حکومت نبود، تمامیت ارضی ایران در مخاطره بود و بخش‌هایی از خاک ایران در آن دو دوره به تاراج رفته و از ایران جدا شد، توافق‌نامه‌های «۱۹۰۷» و «۱۹۱۹» عملاً با هدف تجزیه ایران طراحی شده بود.

لشکربلوکی اظهار کرد: کشور ایران از منظر اقتصادی از وضعیت مناسبی برخوردار نبود؛ ضریب جینی (شاخص رفاه و توزیع درآمد ) در کشور حدود « ۵۲/۰ » بود (هرچه به عدد یک نزدیکتر باشد یعنی بدتر است)، خبری از زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز کشور نبود و عدالت اجتماعی و دسترسی مردم به خدمات اجتماعی بنا به آمارها و گزارش‌های معتبر داخلی و خارجی در بدترین شرایط ممکن بود (شاه فقط می خواست قسمت اصلی شهر تهران را شبیه فرنگ کند و از اختصاص بودجه، امکانات و زیرساخت در دیگر شهرها و روستاها خبری نبود .

* جایگاه فعلی ایران با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست

وی تصریح کرد: از منظر فرهنگ نیز پهلوی‌ها به علت نوع حکومت خود (پادشاهی) نه به فرهنگ اسلامی معتقد بودند و نه به فرهنگ ایرانی باور داشتند، از زمان سفر رضا شاه به ترکیه وی و پس از او «پسرش محمد رضا شاه» مصمم شدند که ایران از حیث فرهنگی باید غربی شود، تا به توسعه دست یابد.

مدرس معارف انقلاب اسلامی در گلستان خاطرنشان کرد: این بود که پدران و مادران ما نه می‌توانستند دین خود را آزادنه داشته باشند (حتی از سال ۱۳۱۴ با نامه رضا شاه، عزاداری برای امام حسین (ع) در ایران ممنوع شد) نه عدالت، نه اقتدار، نه استقلال، نه آبادانی و فقرزدائی و ... براساس مکتب اسلام و با رهبری امام خمینی (ره) نهضتی را از سال ۱۳۴۱ – ۱۳۴۲ آغاز کردند که نتیجه آن در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به انقلاب اسلامی ختم شد.

لشکربلوکی افزود: جایگاه فعلی ما با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، همه کشورها رشد کردند اما ایران با حاکم شدن تفکر اسلامی و عدالت اجتماعی بر کشور رشد صعودی بالاتری نسبت به متوسط رشد دیگر کشورها داشته و دارد اما ممکن است سوال شود « آیا به جایگاه مطلوب رسیدیم»، «آیا مشکلی نداریم» و « پس علت آن چیست» پاسخ آن است که طبق ترسیم امامین انقلاب (بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری) برای رسیدن به نقطه آرمانی که همان «تمدن نوین اسلامی» است ما پنج گام و پنج مرحله را باید طی کنیم.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی (تحقق در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷)، نظام اسلامی (شروع تحقق در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸)، دولت اسلامی (تحقق نیافته است)، جامعه اسلامی ( تحقق نیافته است) و تمدن نوین و جهان شمول اسلامی (نقطه آرمانی و هدف) است شاید این شوال پیش بیاید که «چرا هنوز به آن هدف والا نرسیده ایم» اشکال از ایدئولوژی اسلام ناب محمدی (ص) نیست بلکه به قول شیخ بهایی؛ «اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست» .

* تشکیل حکومت بر مبنای دین الهی، از هنر بزرگ «امام خمینی(ره)» است

مدرس معارف انقلاب اسلامی در گلستان ادامه داد: یعنی گاهی امیال و وسوسه‌های شیطانی در درون یک مسلمان که در جامعه مسئولیتی دارد، باعث می‌شود که مسئولیتی بپذیرد که بهتر و شایسته‌تر از او هست، کاری که در توان او نیست یا مسئولیتی را قبول کند که یا نتواند آن را به نحو احسن انجام دهد یا از آن به نفع خود، اطرافیان و هم‌تفکران سیاسی، حزبی و باندی خود سوء‌استفاده کند (اهمیت انتخاب اصلاح در انتخاب‌هایمان).

وی، آوردن دین به عرصه اجتماع و تشکیل حکومت بر مبنای دین الهی را از هنر بزرگ «امام خمینی(ره)» برشمرد و افزود: این مهم در برهه‌ای از زمان رخ داد که دنیا با هدایت شیطان داشت به سمت بی‌دینی و زدودن دین از زندگی بشری با دو تفکر غیر دینی و غیر الهی کومونیسم و لیبرال دمکراسی بود آن دو تفکر در قالب دو ابرقدرت قبل از انقلاب اسلامی «شوروی و آمریکا» یعنی شرق و غرب متبلور شد چون حیات و رشد انقلابی برگرفته از دین الهی (انقلاب اسلامی) باعث افول و مرگ آنان می‌شد.

لشکربلوکی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی این انقلاب، شروع به دشمنی با آن کردند و سعی و تلاش برای نابود کردن آن گرفتند که از " قطع رابطه سیاسی، تلاش برای تجزیه ایران، اختلاف‌افکنی بین اقوام ایران، ترور اندیشمندان و مسئولان انقلاب، به راه انداختن جنگ هشت ساله، از محاصره تا تحریم اقتصادی، نفوذ موریانه‌ای در انقلاب، تلاش برای گماردن مسولان وابسته به خود، تلاش برای عدم انتخاب اصلح در انتخابات توسط مردم، تلاش برای به اشتباه انداختن محاسبات مسوولان، جنگ نرم و تغییر در باورها و افکار عموم جامعه و غیره را انجام داده و می‌دهند تا انقلاب اسلامی را تضعیف، استحاله و نابود کنند.

*حائز اهمیت بودن نقش رسانه‌ها و مسوولین در انتخاب فرد اصلح در «انتخابات ریاست‌جمهوری»

مدرس معارف اسلامی در گلستان نقش رسانه‌ها و مسوولین در انتخاب فرد اصلح را در «انتخابات ریاست‌جمهوری» مهم ارزیابی کرد و افزود: وظیفه همه مسوولان که از بیت المال ارتزاق می‌کنند و بر صندلی نشسته‌اند که چندین و چند شهید برای حفظ آن داده شده تا نخبگان و اندیشمندان، مدرسین و معلمین و خصوصاً رسانه‌ها این است که با ترسیم درست شرایط قبل و بعد انقلاب، ریشه‌یابی مشکلات موجود و یافتن راهی برای حل آن مشکل، ترویج اندیشه‌های الهی و جنگ بین خیر و شر، کمک به انتخاب اصلح در تمام تصمیمات و انتخابات کشور در جامعه خصوصاً نسل‌های «سوم» و «چهارم» پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمینه رسیدن به هدف غایی را فراهم کنند.

وی گفت: برای رسیدن به هدف غایی و فراهم کردن ضمینه تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) دو اقدام اساسی باید صورت پذیرد «تلاش برای انقلابی نمودن همه بخش‌های جمهوری اسلامی» به علت آنکه به تجربه هم ثابت شده تفکر نجات بخش، تفکر انقلاب اسلامی است و می بایست تمامی قسمت‌های نظام جمهوری اسلامی دارای این تفکر گردند و دوم «جوانان مومن انقلابی که شبانه روز برای حل مشکلات تلاش کنند و کار جهادی انجام دهند، منصب‌ها را به دست گرفته و با شتاب مضاعف برای رسیدن به قله، تلاش کنند».

* عمل به توصیه‌های بیانیه گام دوم انقلاب الزامی است

لشکربلوکی با بیان اینکه انتصاب رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امام جمعه موقت تهران، بخش‌های نظامی و انتظامی و ... چند سال است که توسط مقام معظم رهبری در حال انجام شدن است، تصریح کرد: انتصاب «آیت‌الله رئیسی» با ارائه طرح تحول قوه قضائیه و برخورد با همه متخلفان حتی یقه‌سفیدان و آقازاده‌ها است.

مدرس معارف اسلامی در گلستان بر لزوم عمل کردن به «بیانیه گام دوم انقلاب» تاکید و اظهار کرد: عمل به توصیه‌های بیانیه گام دوم انقلاب خصوصاً توصیه های پایانی آن الزامی است از جمله «توصیه به علم و پژوهش»، «توصیه به اخلاق و معنویت»، «توصیه به اقتصاد مقاومتی»، «توصیه به عدالت و مبارزه با فساد»، «توصیه به حفظ استقلال و آزادی»، «توصیه به عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن» و«توصیه به سبک زندگی ایرانی – اسلامی» است.   

*  به فردی در انتخابات رأی دهیم که اعتقاد عملی به اجرای توصیه‌های بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد

وی تصریح کرد: باید دقت کنیم که این هفت توصیه را اجرا کرده و هم از مسوولان برای اجرای آن مطالبه‌گری کنیم و همچنین در انتخابات سال ۱۴۰۰ به افرادی رأی دهیم که اعتقاد عملی به اجرای این توصیه‌ها داشته باشد .

لشکربلوکی اظهار کرد: خداوند را شاکریم که نعمت بزرگ الهی یعنی «انقلاب اسلامی» را به ما ارزانی داشت تا دیگر مجبور به زیستن در زمان رژیم ستمشاهی که برای عموم جامعه زمان رژیم شاهنشاهی، شرایط زندگی خوبی نبوده و ضمینه رشد و استفاده از امکانات کشور در همه ضمینه فراهم نبوده را نباشیم باید برای حفظ این انقلاب تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) تلاش کنیم . 

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول