اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

مزیت استفاده از سرور های نسل دهم اچ پی چیست ؟

سرورهای سری ۱۰ سرورهایی قابل اعتماد و ساخته شده برای امروز و فردا

مزیت استفاده از سرور های نسل دهم اچ پی چیست ؟

ما در عصری زندگی میکنیم که سرشار از تقاطعات دیجیتالی میباشد و  فراگیر تر شدن Big Data ، پویایی اطلاعات ، اینترنت اشیا و تکنولوژی های وابسته به پردازش های ابری  کسب و کار شرکت و کمپانی ها را به راهی جدید و جذاب میکشاند . 

در قلب و مرکز این تکنولوژی ها Applicationها و Data ها قرار دارند که این موضوع باعث شده است که IT  به عنوان مرکز این نوآوری ها قرار بگیرد .

مراکز IT  نیاز دارند تا متناسب با سرعت کسب و کار های امروز پردازش و عمل کنند ، تا بتوانند شتاب دهنده ای برای ایده ها ، کالاها و خدمات جدید باشند . تکنولوژی های IT  برای آنکه بتوانند به طور موفق به این ایده ها سرعت دهی کنند نیاز به زیرساخت هایی هستند که بتوانند با به درستی ترکیب کردن زیرساخت ها و خدمات به توسعه و گسترش Application ها بپردازند .

برای تصمیم گیرندگان حوزه IT که می بایست با دلایلی روشن تلفیقی درست از زیرساخت های IT و پردازش های ابری را برای انجام امور شرکت خود انتخاب نمایند ، شرکت HPE توانسته تا سرورهایی جدیدی جهت ساده تر کردن دیتا سنتر طراحی کرده است .  که این سرورها هم میتوانند از سرعت لازم برای به روز رسانی زیر ساخت ها و امنیت های لازم برای محافظت از اطلاعات شما را دارا باشند و عین حال بتوانند هزینه های فراهم کردن زیرساخت های لازم شما را کاهش دهد .

این موضوع باعث شده تا سرورHPE به تبدیل به پر فروش ترین سرورهای موجود در بازار ایران تبدیل شود . 

دلایلی که باعث شده سرورهای HPE به عنوان سروری قابل اعتماد برای کارشناسان حوزه IT  تبدیل شود :

 یک :  Agility  ( سرعت بالا )

بهینه کردن بازدهی با استفاده از تکنولوژی intelligent System Tuning (IST) که این تکنولوژی شامل Jitter Smoothing و Core Boosting وWorkload Matching میباشد .

استفاده از به روز ترین پردازنده های دنیا : Intel Xeon Scalable processors و AMD EYPC 7000 Series processors 

بالا بردن بازدهی و سرعت پردازش سرور با به کار بردن HPE Smart Memory با سرعت 2666MT/s و تکنولوژی Fast Fault Tolerance استفاده میکنند .

انتخاب ، گسترش ، مدیریت و عیب یابی ساده با استفاده از امکاناتی که بر روی سرور  قرارداده شده است . ( HPE One view , HPE ILO و iLO Amplifier Pack .)

دو : Security (امنیت )

مقابله با حملات با استفاده از تکنولوژی HPE exclusive, Silicon .

تشخیص کد و Malware های در معرض خطر با استفاده از بررسی زمان اجرای Firmware .

استفاده از تکنولوژیAMD Secure Processor که باعث فعال شدنSecure Memory Encryption (SME) و Secure Encrypted Virtualization (SVE) می شود و با فعال شدن امینت محافظت از اطلاعات را بالا میبرد .

ریکاوری کردن Frimware دستگاه به اخرین ورژن قابل اطمینان با استفاده از تکنولوژیSecure. Recovery

قراردادن تنظیمات سرور در امن ترین حالت ممکن با استفاده از تکنولوژیSecure Recovery .

بالابردن امنیت با استفاده از iLO 5 Advanced Premium Security .

 استفاده از سخت افزارهای امنیتی بر روی دستگاه Trusted Platform Module (TPM) وChassis Intrusion Detection Kit و Secure NICs 

سه : Economic control انتخاب متناسب بودجه 

سرورهای شرکت اچ پی اینترپرایز به گونه طراحی شده اند که شما میتوانید متناسب بودجه و هزینه در نظر گرفته شده برای خرید سرور ، سرور موردنظر خود را خریداری نمایید .

پرفروش ترین سرور نسل دهم اچ پی

معرفی سرور DL380 G10  :

سرور DL380 Gen10  یکی از پرفروش ترین و کارامد ترین سرور های رک مونت تولید شده توسط شرکت HPE می باشد . 

این سروراچ پی در صورت متصل شدن بر روی رک تعداد دو یونیت از یونیت  های رک ما را اشغال خواهد کرد . 

سرور DL380 Gen10 دارای دو اسلات پردازنده است که میتوانیم این پردازنده ها را از سری پردازنده های Intel® Xeon® Scalable 8100 seriesIntel® Xeon® Scalable 6100 series ، Intel® Xeon® Scalable 5100 series ، Intel® Xeon® Scalable 4100 series ، Intel® Xeon® Scalable 3100 series انتخاب نماییم . 

با انتخاب پردازنده از سری پردازند های قید شده در بالا به ازای هر پردازنده تعداد ۴ تا ۲۸ هسته پردازشی در اختیار خواهیم داشت . که موضوع تاثیر بسزایی بر روی سرعت پردازش اطلاعات ما خواهد داشت .

بر روی سرور DL380 Gen10 به ازای هر پردازنده ۱۲ اسلات مموری قرار داده شده است . که میتوانیم این اسلات ها را به مموری های 128GB پر کنیم . با قرار دادن مموری های 128GB بر روی اسلات های سرورHP میتوانیم به حداکثر میزان مموری که میتوان بر روی این سرور قرار داد برسیم که این مقدار 3TB است . 

مموری هایی که میتوانیم بر روی این سرور قرار دهیم از مموری های نوع DDR4 SmartMemory هستند که بر روی این مموری ها از بروز ترین تکنولوژی ها برای محافظت از اطلاعات استفاده شده است .

سرور DL380 Gen10 از ۸ اکسپنشن اسلات بر خوردار میباشد . که میتوان از این اسلات ها برای قرار دادن کارت های مختلف بر روی سرور استفاده کنیم .

سرور DL380 Gen10 قابلیت در بر گرفتم تعداد ۸ و یا ۱۲ درایو LFF و یا ۸ ، ۱۰ ، ۱۶ ، ۱۸ و یا ۲۴ درایو SFF را داراست . این درایو ها در قسمت جلویی سرور نصب میشوند . در صورتی که در جلو سرور فضای لازم برای اضافه کردن درایو را نداشته باشیم میتوانیم ۶ درایو SFF و یا ۳ درایو LFF  در قسمت پشتی سرور قرار دهیم . همچنین علاوه بر درایو های معمولی درصورتی که از تمامی قسمت های جلویی و پشتی سرور استفاده کرده باشیم ، میتوانیم تعداد ۲۰ درایو NVMe بر روی سرور استفاده نماییم . 

این درایو ها میتوانند اینترفیس های SAS ویا SATAداشته باشند .

بر روی سرور DL380 Gen10 یک رید کنترلر نرم افزاری به مدل HPE Smart Array S100i قرار داده شده است . که البته بهتر از به جای استفاده از این رید کنترلر از رید کنترلر های سخت افزار همانند HPE Smart Array P408i ، HPE Smart Array P816i و یا HPE Smart Array E208i استفاده کرد که امنیت اطلاعات ذخیره شده بر روی سرورمان به اندازه کافی تامین شود .

سرور DL380 Gen10 به صورت OnBoard از یک کارت شبکه ۴ پورت داراست که این کارت شبکه میتواند اطلاعات را با سرعت 1Gb در ثانیه انتقال دهد . التبه بدیهی است که در صورتی که این کارت شبکه نیاز ما را برطرف ننماید ، میتوانیم از کارت شبکه های دیگه با سرعت و تعداد پورت بیشتری بر روی سرور خود استفاده نماییم .

یکی از قابلیت هایی  که شرکت اچ پی جهت آسان تر شدن مدریت و کنترلر سرورهای خود برروی سرور ها تعبیه کرده است ، قابلیت ILO میباشد . سرور DL380 Gen10 از این قابلیت مستثنی نبوده و از قابلیت ILO برخوردار میباشد . که طبیعی است این قابلیت تنها از توانایی های پایه ای ILO  بر خوردار بوده و در صورت نیاز به قابلیت های بیشتر میبایست از لایسنس های مربوطه استفاده نماییم .همچنین علاوه بر ILO میتوانیم با دانلود HPE OneView Standard از قابلیت های جدید شرکت HPE  در جهت مدیریت سرور استفاده نمایید .

امید واریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در مورد سرورهای نسل دهم اچ پی را بدست آورده باشید . در صورت وجود هر گونه ابهام و یا سوال در مورد سرورHPE  میتوانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ مرکز تخصصی فروش سرورها و استوریچ های اچ پی به شماره تماس 71189-021 تماس گرفته و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net  مراجعه کنید .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول