اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آموزش و پرورش برخلاف قانون مصوب مجلس درباره استخدام معلمان رفتار می‌کند

نماینده رشت در مجلس گفت: متأسفانه آموزش و پرورش برخلاف قانون مصوب مجلس مبنی بر استخدام نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی رفتار کرده و منجر به تجمع آنان در مقابل مجلس می‌شود.

آموزش و پرورش برخلاف قانون مصوب مجلس درباره استخدام معلمان رفتار می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 12 بهمن) در جلسه علنی و در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سودآموزی در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مجلس پیشین قانون استخدام مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را بدون برگزاری آزمون تصویب کرده است، اما متأسفانه وزارت آموزش و پرورش در آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌هایی که برای اجرای این قانون نوشته، برخلاف قانون رفتار کرده و مدام باعث تجمع معلمان مقابل مجلس می‌شود. 

وی از رئیس مجلس خواست یا نماینده‌ای را برای اجرای این قانون مشخص کرده و یا به کمیسیون آموزش مجلس مأموریت دهد تا در این باره نظارت کند تا دولت با صدور بخشنامه‌های غیرقانونی باعث تجمع معلمن مقابل مجلس نشود. 

نماینده رشت در مجلس همچنین پیشنهاد داد: امؤزش و پرورش آزمون داخلی برای جذب معلمان که بین 5 تا 10 سال در این وزارتخانه سابقه کار دارند برگزار کرده و براساس نیازش از بالاترین نمره افرادی را که به عنوان معلم می‌خواهد را بعد از طی کردن آموزش‌های دانشگاه فرهنگیان جذب کند. 

کوچکی‌نژاد گفت: چند نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در حمله داعش به مجلس به شهادت رسیدند چرا که آنها مقابل مجلس تجمع کرده بودند و بایستی به احترام آنها تکلیف استخدام معلمان در آموزش و پرورش مشخص شود و مانع از تجمع معلمان در مقابل مجلس شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول