اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پورابراهیمی: با تصویب شفافیت آراء بستر شفافیت را به سایر قوا و ارکان نظام تسری دهیم

نماینده کرمان در مجلس از همکاران خود خواست‌ با تصویب اولویت‌دار بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان موجبات تسری این موضوع را به سایر قوا و ارکان نظام فراهم شود.

پورابراهیمی: با تصویب شفافیت آراء بستر شفافیت را به سایر قوا و ارکان نظام تسری دهیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 12 بهمن) و در جریان بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار طرح شفافیت آراء نمایندگان اظهار داشت: در مجلس یازدهم مطالبه جدی از مردم برای ایجاد عملکرد شفاف در حوزه مأموریت‌های نمایندگان شکل گرفت.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که در ابتدای تشکیل مجلس یازدهم شکل گرفت و با امضای 170 نماینده بود موضوع شفافیت عملکرد نمایندگان بود که اثرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه دارد و صرفا موضوع رأی یکی از مصادیق طرح شفافیت است.

نماینده کرمان در مجلس تصریح کرد: آنچه در شفافیت درباره عملکرد است کار اول مجلس در این بخش است و باید گام‌های بعدی را درباره عملکرد دولت و ارکان نظام عملیاتی کنیم که یکی از بخش‌ها و گام‌های اصلی و عملکردی نظام برای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود و امکان ندارد که از شفافیت عملکرد بگذریم.

پورابراهیمی اظهار داشت:امروز در دنیا تجربه نشان داده که برای جلوگیری از تخلفات و مبارزه با مفاسد اقتصادی شفاف بودن اطلاعات اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تأکید کرد: امروز مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند که با اولویت‌بیشتری طرح شفافیت آراء به تصویب رسیده و آن را در حوزه‌های مختلف تسری دهیم به همین دلیل باید بتوانیم بستر شفافیت را از بستر سیاسی و از مجلس آغاز کنیم و به دیگر بسترها تسری دهیم.

نماینده کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: در شفافیت عملکرد نمایندگان و سایر ارکان نظام باید بستری برای جلوگیری از تخلفات در نظام متناسب با مأموریت‌های مجلس انقلابی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول