اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نباید با تنگ نظری و رقابت‌های محلی مانع فعالیت بخش خصوصی شد/ بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد

اسحاق جهانگیری گفت: هر منطقه‌ای که به دلیل تنگ نظری و رقابت‌های محلی زمینه حضور بخش خصوصی را محدود کرده از مسیر توسعه عقب افتاده است.

نباید با تنگ نظری و رقابت‌های محلی مانع فعالیت بخش خصوصی شد/ بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در آیین افتتاح کارخانه پارس کیمیا کلر خوزستان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وسالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با آرمان‌های بزرگ امام خمینی(ره) پیروز شد و مقام معظم رهبری نیز بر این آرمان‌ها تاکید داشته‌اند که باید تلاش کنیم این آرمان ها محقق شوند.

وی با اشاره به آرمان استقلال و آزادی که امام خمینی(ره) آن را ترسیم کرد، افزود: نظامی که با اسلامیت و جمهوریت اداره شود یکی از خواسته‌های مهم مردم کشور بود که در برابر گلوله‌های رژیم گذشته این خواسته را فریاد زدند و توانستند آن را محقق کنند و امیدوارم ما بتوانیم استقلال را در همه ابعاد و جنبه های مختلف در کشور داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به افتتاح کارخانه پارس کیمیا کلر در شوشتر، گفت: کار فعالان اقتصادی و راه اندازی واحدهای تولیدی در راستای استقلال اقتصادی است و ایجاد اشتغال برای جوانان و عدم وابستگی کشور به کالاهای خارجی و نیز تامین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز از دیگر ابعاد تحقق استقلال در کشور است که با تلاش‌های فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و علم اقتصاد تاکید دارد که بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد و لازم است که زمینه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور فراهم شود.

اسحاق جهانگیری با اشاره به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد،‌ تصریح کرد: براساس این سیاست‌ها بنگاه‌هایی که همواره در اختیار دولت بوده باید به بخش خصوصی واگذار شود و به نحوی زمینه سازی شود که بخش خصوصی بتواند کارهای بزرگ انجام داده و صنایع، معادن و خدمات عظیم که منحصر به دولت بوده را در اختیار گیرد.

وی بیان کرد: هر استان، شهرستان و منطقه‌ای که فضای بهتری برای بخش خصوصی فراهم کرده توانسته در مسیر توسعه قرار گیرد و هر منطقه‌ای که به دلیل تنگ نظری و رقابت های محلی زمینه حضور بخش خصوصی را محدود کرده از مسیر توسعه عقب افتاده است.

جهانگیری شهر شوشتر را شهری تاریخی، فرهنگی و شهر حضور علما و بزرگان توصیف کرد و افزود: خوشبختانه شوشتر یکی از شهرهایی است که زمینه بخش خصوصی را به شکل مطلوب فراهم کرده که باید از مسوولین این منطقه قدردانی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای متعدد استان خوزستان، اذعان کرد: البته استان خوزستان چالش‌ها و تنگناهای جدی نیز پیش رو دارد که امیدوارم با اتکا به ظرفیت‌ها بتوانیم این چالش‌ها را برطرف کنیم.

اسحاق جهانگیری همچنین با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این مراسم در خصوص آب، گفت: اوایل دولت دوازدهم در شرایطی که کشور با خشکسالی مواجه بود، موضوع سد گتوند و آب به یکی از مسائل اصلی خوزستان تبدیل شده بود که وزارت نیرو از دانشگاه تهران خواست این موضوع را مورد مطالعه قرار دهد.

وی افزود: ایده‌ای که امروز در این مراسم مطرح شد اگر منطبق با مطالعه انجام شده باشد قطعا وزارت نیرو استقبال می کند.

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: هر چه بتوانیم به سمت تامین زنجیره تولید حرکت کنیم به مصلحت واحدهای صنعتی کشور است و شرایط بهتری را برای تولید فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام /ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول