اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش 55 درصدی درآمد پروازهای عبوری/ تا پایان سال 2021 به شرایط قبل بر می‌گردیم

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به کاهش 55 درصدی درآمد پروازهای عبوری، گفت: تا پایان سال جاری میلادی در حوزه پروازهای عبوری به شرایط پیش از سال 2019 بر می‌گردیم.

کاهش 55 درصدی درآمد پروازهای عبوری/ تا پایان سال 2021 به شرایط قبل بر می‌گردیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیاوش امیرمکری امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر نسبت به شرایط عادی و قبل از سال 2019، بالغ بر 55 درصد درآمد پروازهای عبوری کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ما کاهش پروازهای عبوری را تا 130 پرواز در روز تجربه کردیم؛ قبل از کرونا این رقم 700 تا 800 پرواز در روز بود اما امروز به 400 تا 450 پرواز عبوری در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: این کاهش پروازهای عبوری موجب کاهش 55 درصدی درآمد شرکت فرودگاه‌ها در این حوزه شده است.

وی تأکید کرد: به مرور شرایط بازگشت به پروازهای عادی را تجربه خواهیم کرد و پروازهای عبوری افزایش می‌یابد و به رقم پروازهای عبوری سال 2019 می‌رسیم. در این زمان روزانه تا 800 پرواز عبوری از فضای کشور مدیریت می‌شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در حوزه هوایی بیشترین مراقبت‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. سازمان هواپیمایی بالاترین سطح رعایت پروتوکل‌ها را طبق ضوابط ستاد مقابله با کرونا رعایت می‌کند و در شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و همچنین فرودگاه‌های کشور این موضوع به دقت مراقبت می‌شود.

امیرمُکری اضافه کرد: ما در پروازهای خود فروش با حداکثر 60 درصد ظرفیت را اعمال کرده‌ایم در حالیکه در پروازهای خارجی این موضوع 60 درصد رعایت نمی‌شود همچنین در فرودگاه‌ها همه امکانات لازم را برای فاصله‌گذاری در دستور کار قرار داده‌ایم. از ورود افراد به داخل ترمینال این غربالگری آغاز می‌شود تا در سالن انتظار و همچنین داخل هواپیما و تلاش می‌کنیم پروتوکل‌های ستاد مقابله با کرونا به دقت رعایت شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: در پروازهای خارجی نیز تست PCR انجام می‌شود و کنترل مسافران از نظر ابتلا به بیماری کرونا به دقت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول