اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  کاردستی

افتتاح نخستین مدرسه صنایع‌دستی روستایی در تهران/بازدید مجازی سالمندان از موزه فرش

نخستین مدرسه صنایع‌دستی روستایی با همکاری دهیاری و شورای روستای ابراهیم‌آباد شهرری و جمعی از خیران منطقه افتتاح می‌شود.

افتتاح نخستین مدرسه صنایع‌دستی روستایی در تهران/بازدید مجازی سالمندان از موزه فرش

 حسین امجدیان: به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، پروانه حیدری معاون صنایع‌دستی تهران با اعلام این خبر گفت: محل مورد نظر برای ایجاد مدرسه صنایع‌دستی، پنج کلاس متروکه بود که با همت دهیاری، شورای روستا و خیران و همکاری و مشارکت معاونت صنایع‌دستی استان بازسازی و تجهیز شد. 

وی ادامه داد: در این مدرسه رشته‌های سراجی سنتی، طراحی سنتی، زیورآلات، نساجی، رودوزی‌های الحاقی و گلیم‌بافی به فراگیران و علاقه‌‎مندان آموزش داده می‌شود. 

معاون صنایع‌دستی تهران با اعلام آمادگی برای همکاری با دهیاری‌ها در ایجاد مدارس صنایع‌دستی روستایی، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر سه مدرسه صنایع‌دستی در شهر تهران با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری آغاز به فعالیت کرده است.

بازدید مجازی سالمندان از موزه فرش

پریسا بیضایی رئیس موزه فرش ایران با اعلام این خبر گفت: سالمندان گروه سنی هستند که به دلیل کرونا بیش از سایرین در خانه مانده اند، به همین دلیل با هدف ایجاد یک نشاط اجتماعی، گردش مجازی و آشنایی با موزه فرش برای آنها برگزار می شود.

وی افزود: در این گردش مجازی تلاش می شود تا به صورت یک روایت زیبا و شنیدنی، فرش های شاخص موزه فرش به سالمندان معرفی شود.

بیضایی تصریح کرد: طرح مجازی بازدید از موزه فرش روز دوشنبه 13 بهمن ماه برای سالمندان برگزار می شود.

بازسازی مقبره ابوریحان بیرونی در افغانستان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به معاون میراث‌فرهنگی دستور داد هرچه سریع‌تر با کشور افغانستان هماهنگی‌های لازم را برای بازسازی مقبره ابوریحان بیرونی دانشمند و ریاضیدان ایرانی در شهر غزنی این کشور انجام دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه این مقبره ویران شده و در وضعیت بدی قرار دارد با هماهنگی که معاونت میراث‌فرهنگی با کشور افغانستان انجام می‌دهد در بخش بازسازی آرامگاه این دانشمند بزرگ ایرانی هر چه سریع‌تر اقدام خواهیم کرد.
مونسان تصریح کرد: کشور ما دانش خوبی در زمینه مرمت و بازسازی بناها و اماکن تاریخی دارد و کارشناسان برجسته‌ای نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند. به این منظور در بازسازی اصولی مقبره ابوریحان بیرونی به کشور افغانستان کمک می‌کنیم تا شاهد مقبره‌ای در خور شأن این دانشمند برجسته ایرانی باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول