اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فجر 42/ نخستین کارخانه تولید روغن سبوس برنج گلستان در آزادشهر کلنگ‌زنی می‌شود

فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: برای نخستین بار در استان گلستان عملیات اجرایی تولید روغن از سبوس برنج با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۵ نفر در دهه فجر آغاز می‌شود.

فجر 42/ نخستین کارخانه تولید روغن سبوس برنج گلستان در آزادشهر کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آزادشهر، رسید رسول حسینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۲۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار یک‌هزار و ۳۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۲۱ نفر در دهه فجر افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۶۹ پروژه با اعتبار ۶۸۵ میلیارد تومان عمرانی و ۵۸ پروژه با اعتبار ۳۴۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۲۱ نفر اقتصادی و اشتغالزا است.
فرماندار شهرستان آزادشهر با اشاره به پروژه‌های شاخص اقتصادی و اشتغالزا خاطرنشان کرد: تولید «اسید سولفوریک» با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۵ نفر، پروژه صباح پودر با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۶ نفر از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح و تولید روغن از سبوس برنج با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۵ نفر، سورتینگ و خشک کردن میوه و سبزی با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی۳۰ نفر از جمله پروژه‌های کلنگ‌زنی در بخش اقتصادی است.
وی بیان کرد: هشت واحد تولیدی در شهرستان در ایام کرونا غیرفعال شده بود که با پیگیری مشکلات آنها این واحدهای تولیدی به چرخ تولید برگشته و 219 نفر در این راستا اشتغالزایی شدند.
حسینی گفت: در ایام دهه فجر ۳۳۰ برنامه در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی برگزار می‌شود.
* گشت رضویون در شهرستان آزادشهر اجرا می‌شود
فرمانده سپاه شهرستان آزادشهر در این نشست اظهار کرد: به منظور ارتقاء امنیت عمومی و ایجاد آرامش روانی در مردم گشت رضویون توسط تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان در دهه فجر در سطح روستاها و شهرهای شهرستان اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در این ایام گروه سرود بسیج چهار برنامه را به صورت زنده در مناطق مختلف شهر در بین مردم اجرا می‌کند.

سید‌روح‌الله ابطحی گفت: در تمام رده‌های بسیج و سپاه ۳۲۰ برنامه در این ایام در سطح شهرستان برگزار می‌شود که از این تعداد ۳۲ برنامه به عنوان برنامه شاخص شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در ایام دهه فجر برنامه محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار شهر با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان توسط بسیجیان انجام می‌شود.
* آزادشهر پایتخت قرآن و نماز در استان گلستان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: تاکنون تعداد افراد ثبت‌نام کننده در آزمون قرآن و عترت ۸۷۶ نفر بوده و شهرستان آزادشهر تنها با یک نفر اختلاف در رقابت سنگین با گرگان است.
طیبه رجنی گفت: با توجه به اینکه در حوزه نماز امام جمعه شهرستان جزو برترین امام جمعه کشور معرفی شده و رتبه‌های خوبی دانش آموزان و فرهنگیان در این حوزه در کشور کسب کردند تلاش داریم تا این شهرستان را به عنوان پایتخت قرآن و نماز در استان و سپس در کشور مطرح کنیم.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود در ایام دهه فجر خبرنگاران با توجه به رسالت خطیر خود پویش فرهنگی افتخار به گذشته و امید به آینده را در بین مردم اجرا کنند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول