اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آرزوی محسن هاشمی در کمپین آرزوها/ سرانجام اجرای لایحه تهران بیدار

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آرزوی خود در کمپین آرزوها گفت: اجرای همه مصوبات شورا مانند لایحه تهران بیدار و زیست شبانه برای زمان کرونا نیست.

آرزوی محسن هاشمی در کمپین آرزوها/ سرانجام اجرای لایحه تهران بیدار

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز شورای‌ شهری‌ها از ساعت 7:30 صبح با حضور اکثر اعضای شورای شهر برگزار شد و پرونده باغات مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که البته این پرونده‌ها مربوط به سال‌های گذشته بود که در کمیسیون ماده 7 بررسی شده و امروز هم منجر به رأی‌گیری نهایی نشد.

وی افزود: از مباحث امروز که در شورای شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت مسأله نرخ عوارض از جمله عوارض مربوط به طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای و عوارض ساختمانی بود که اعضای شورا به افزایش 25 درصدی نرخ عوارض طرح ترفیک رأی مثبت داند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته بر اساس لایحه‌ای که شهرداری به شورا ارسال کرده بود افزایش 20 درصدی نرخ عوارض مدنظر بود ولی از آنجایی که تورم حدود 40 درصد اعلام شده است اعضای شورا افزایش نرخ عوارض را بر روی 25 درصد افزایش در نظر گرفتند که البته باید ببینیم هیأت تطبیق فرمانداری چه تصمیمی می‌گیرد.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فرمانداری پایتخت با موضوع اجرای لایحه شهر بیدار و زیست شبانه مخالفت کرده است و نظر شما در این زمینه چیست،‌گفت: مصوبات شورا مربوط به زمان کرونا نیست و بسیاری از قوانین جاری کشور را در حال حاضر ستاد کرونا بر روی آن حساسیت دارد به طور مثال سینماها بازگشایی شده ولی این ستاد اعلام کرده فاصله اجتماعی رعایت شود و تعداد افراد داخل سینما بیشتر از 15 نفر نباشند.

وی گفت: در مورد لایحه شهر بیدار هم می‌تواند این موضوع در نظر گرفته شود و یا مثلا ستاد کرونا اعلام کند فعلاً امکان اجرا نیست.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نرخ عوارض طرح ترافیک برای خبرنگاران و جانبازان برای سال 1400 چه تغییری کرده است گفت: تقریبا این موضوع مشابه قبل پیش‌بینی شده و تغییری نداشته است و تخفیف‌های 50، 90 و یا 100 درصدی مشابه قبل به قوت خود باقی است.

وی در مورد راه‌اندازی کمپین آرزوها گفت:‌ ایجاد این کمپین ابتکار یکی از اعضای شورای شهر بوده و بهتر است در این مورد با زهرا نژادبهرام در این زمینه صحبت کنید.

هاشمی گفت: قبلا در منطقه 6 تهران به صورت آزمایشی این کمپین راه‌اندازی شد و از من هم جهت حضور در برنامه مربوطه دعوت به عمل آمده بود، از من خواستند که آرزویی کنم و من هم آرزوی خود را با شعر آرش کمانگیر (گر به نزدیک فرود آید خانه‌مان،  تنگ آرزومان، کور ور بپرد دور تا کجا) مطرح کردم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: خانم نژادبهرام علاقه‌مند بودند که آرزوی اول مردم تهران چیست و فکر کنم در حال حاضر متوجه شده‌اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول