اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

116 آثار ارسالی به دومین جشنواره عکس کیش پذیرفته شد/ افزایش 60 درصدی شرکت‌کنندگان

عضو هیأت داوران دومین جشنواره عکس کیش گفت: از ١٨٠٦ اثر ثبت شده در این جشنواره ١١٦ اثر به بخش مسابقه راه یافت و پس از آن در داوری نهایی رای گرفتند.

116 آثار ارسالی به دومین جشنواره عکس کیش پذیرفته شد/ افزایش 60 درصدی شرکت‌کنندگان

مهدی ناظری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس از افزایش 60 درصدی شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره عکس کیش نسبت به دوره قبل این جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره عکس کیش با هدف معرفی هرچه بهتر جزیره از نگاه هنرمندانه عکاسان مختلف، ایجاد تعامل بین هنرمندان کیش و دیگر شهرهای کشور برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود: کشف و حمایت از استعدادهای برتر هنری، همچنین ایجاد نشاط و انگیزه بین علاقمندان و هنرمندان از دیگر اهداف این جشنواره بود.

عضو هیأت داوران این جشنواره اظهار داشت: این رویداد به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، لزوم رعایت ضوابط بهداشتی و تدابیر ویژه برای قطع زنجیره ویروس، با توجه به سیاست‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی از 20 آذر آغاز به کار کرد.

ناظری تصریح کرد: عکاسی با موضوع کیش الگوی زندگی، عکاسی با تلفن همراه با موضوع جاذبه‌های کیش یا تجربه سفر، عکاسی آزاد با موضوع کرونا در ایران و عکاسی جنبی با موضوع عکس‌های آرشیوی کیش در قرن 14 (هجری شمسی) 4 بخش مورد نظر در این رویداد بود.

وی در تشریح آثار ارسالی به این رویداد گفت: 1806 اثر با موضوعات مرتبط در دبیرخانه دریافت و وارد مرحله داوری شد.

عضو هیأت داوران این جشنواره با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده این دوره در مقایسه با دوره قبل 30 درصد افزایش آثار و 60 درصد افزایش شرکت‌کننده از شهرهای مختلف کشور اعلام‌شده است، افزود: این استقبال گسترده بیانگر اهمیت جشنواره و ارتقای جایگاه آن در اذهان مخاطبان است.

ناظری در خصوص اعلام اسامی برگزیدگان بیان داشت: تمامی مراحل این رویداد به صورت مجازی انجام شده و اسامی برندگان و برگزیدگان نیز به همین صورت اعلام و آثار آنها در کتاب جشنواره به چاپ خواهد رسید.

وی عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های جشنواره قابل اجرا نبود و کارگاه‌های مد نظر با حضور اساتید برجسته کشور لغو شد اما تا حد امکان سعی بر آن شد که به بهترین شکل ممکن دومین جشنواره عکس کیش را برگزار شود که در همین راستا لازم می‌دانم از تمامی دست‌اندرکاران امر تقدیر و تشکر شود.

عضو هیأت داوران این جشنواره افزود: از ١٨٠٦ اثر ثبت شده در این جشنواره ١١٦ اثر به بخش مسابقه راه یافت و پس از آن در داوری نهایی رای گرفتند.

به گفته ناظری در بخش اصلی رویداد 37 اثر، بخش کرونا 50 اثر و عکس موبایلی 29 اثر پذیرفته شدند که برگزیدگان هر بخش به‌صورت مساوی جایزه دریافت می‌کنند و آثار قابل تقدیر نیز جایزه هیات داوران را به خود اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول