اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

قیمت موز دوباره نجومی شد/واردات موز به ازای صادرات سیب

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار گفت: قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی ۳ هزار تومان افزایش داشته و کیلویی 38 هزار تومان به فروش می رود

قیمت  موز دوباره نجومی شد/واردات موز به ازای صادرات سیب

به گزارش خبرگزاری فارس مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار افزود موز هندی از ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و موز اکوادور ۳۸ هزار تومان در میدان مرکزی به فروش می‌رسد.

دارایی‌نژاد همچنین یخ‌زدگی را علت گرانی سبزی دانست و گفت: با توجه به سرما و یخ زدگی اخیر و اتمام سبزی دوره شهری، قیمت با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرنگار فارس، قیمت هر کیلو موز در بازار تهران به 45 هزار تومان رسیده است، حدود یکماه پیش هم قیمت موز در بازار به کیلویی 50 هزار تومان رسیده بود که دلیل آن ممنوعیت ثبت سفارش جدید واردات موز بود پس از آن اعلام شد واردات موز به ازای صادرات موز منعی ندارد و قیمت به زیر 30 هزار تومان کاهش یافته بود که دوباره مسیر افزایشی را پیدا کرده است.

موز بومی محصول کشور ما نیست و چندین دهه است واردات موز انجام می شود و با قیمت های سرسام آور به مصرف کنندگان فروخته می شود اگرچه آن زمان نیاز به واردات هم نبود اما اکنون به یک نیاز ضروری برای خانواده ها تبدیل شده به طوری که وزارت جهاد برنامه ریزی کلانی کرده که در جنوب کشور اقدام به کشت این محصول کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول