اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تخفیف 100 درصدی به متقاضیان شناسنامه ساختمانی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی و سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان گفت: همه متقاضیانی که درخواست شناسنامه ساختمانی در املاک و عوارض واقع در محدوده مصوب سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهر زنجان را دارند مشمول 100 درصد تخفیف در عوارض صدور شناسنامه ساختمانی در حد تراکم پایه مالی و در سایر موارد مشمول 65 درصد تخفیف خواهد شد.

تخفیف 100 درصدی به متقاضیان شناسنامه ساختمانی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی

اکبر اوصالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: 13 جلسه فوق‌العاده در ارتباط با بررسی دفترچه پیشنهادی تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی سال 1400 در کمیسیون بودجه و امور حقوقی سرمایه‌گذاری برگزار شده است.
رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی و سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان تصریح کرد: طبق بررسی متوجه شدیم که شهرداری در تدوین تعرفه عوارض و بهای خدمات احساس مسوولیت نکرده و تعرفه پیشنهادی خود را بین 40 درصد تا 150 درصد افزایش داده که این موضوع فشار مضاعفی به مردم وارد خواهد کرد، در حالی که شهرداری باید به دنبال حل مشکلات مردم باشد.
وی با بیان اینکه افزایش بی حساب و کتاب از 40 درصد تا 150 درصد بدون برنامه و بدون توجه به تبعات که جزو بدنامی به شورا و شهرداری چیزی عاید نخواهد شد، اضافه کرد: کم کاری در سایر کدها صرفا از طریق افزایش قیمت سرسام‌آور در ماده پروانه جبران کردن آنها هنر نیست.
اوصالی تصریح کرد: اینکه بخواهیم متناسب با تورم در سطح جامعه که در شرایط بد اقتصادی و تحریم ظالمانه و تاثیر بیماری کرونا در شرایط سخت فشار را بر مردم وارد کنیم، کار صحیحی نیست.
رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی و سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه تعیین عوارض مبتنی بر افزایش قیمت مسکن نمی‌تواند درست باشد، چون همه مردم ساخت و ساز ندارند، گفت:‌ افزایش عوارض موجب کاهش درخواست شهروندان برای اخذ پروانه شده و ساختمان‌سازی موجب رونق در چندین شغل می‌شود و رکود ساختمان‌سازی موجب رکود اقتصادی خواهد شد.
اوصالی با بیان اینکه درباره تعرفه لازم است تعدیل‌هایی انجام شود چون ما نماینده مردم هستیم، اضافه کرد: باید با هر شرایطی به هر موقعیتی که موجب تضعیف و تزلزل مردم باشد مقابله کنیم.
وی با اشاره به اینکه در برخی موارد سوء مدیریت‌های خود را از جیب مردم جبران نکنیم و باعث افزایش امید شهروندان باشیم و نباید فشار اقتصادی بر مردم تحمیل شود، افزود: تصویب تعرفه عوارض باید در چهارچوب قانون و با در نظر گرفتن منافع مردم صورت پذیرد.
رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی و سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان افزود: در راستای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمدی شهرداری همه متقاضیانی که درخواست شناسنامه ساختمانی در املاک و عوارض واقع در محدوده مصوب سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهر زنجان را دارند مشمول 100 درصد تخفیف در عوارض صدور شناسنامه ساختمانی در حد تراکم پایه مالی و در سایر موارد مشمول 65 درصد تخفیف خواهد شد.
اوصالی ادامه داد: همچنین برای نوسازی و اجرای پروژه‌های محرک حوزه تولید همه متقاضیانی که درخواست شناسنامه ساختمانی برای محدوه واقع درضلع جنوبی خیابان توحید، خیابان مسگرها و نواب صفوی تا خیابان نهم و بازار که در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته‌اند به صورت 100 درصد تخفیف عوارض شامل خواهد شد.
رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی و سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان گفت: همچنین درباره ماده یک بند هفت در همه بناهای احداثی توسط نهادهای امنیتی، حفاظتی و نظامی که دارای کاربری عمومی هستند موظف به دریافت پروانه ساختمانی از شهرداری هستند و در صورت عدم تائید نقشه‌ها توسط شهرداری بروز هرگونه حادثه در زمان احداث و یا بهره‌برداری بر عهده نهاد مربوطه است.
اوصالی تصریح کرد: درباره بند 2 ماده ۶ به شهرداری اجازه داده می‌شود در جهت اجرای ماده 59 قانون وضع موانع تولید و رقابت پذیری و ابقای نظام مالی کشور در طی سال 1400، ۱۵ درصد جایزه خوش حسابی در صورت پرداخت نقدی و یکجای عوارض صدور مجوز برای آن قسمت از بنایی که بعد از صدور شناسنامه و بدون شناسنامه احداث شده و از سوی کمیسیون ماده 100 رای بر ابقای بنا صادر گردیده اعمال کند.
رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی و سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان ادامه داد: همچنین ماده 20 در خصوص بهای خدمات پسماند همان جمع‌آوری و دفع زباله در سال 1400 افزایش 25 درصد را در کمیسیون برنامه و بودجه خواهیم داشت که در صحن علنی رای‌گیری می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه طبق پیشنهادات ارائه شده مصوب شده است که در سال 1400
هیچ‌‌گونه سودی بابت از تقسیط بدهی مردم از مردم دریافت نخواهد شد، گفت: این موضوع در دور اول شورا تصویب شده بود که بابت بدهی مردم 10 درصد سود سالانه برای تقسیط اضافه می‌شد که حذف شد.
اوصالی ادامه داد: همچنین در قالب ماده 30 در بخش عوارض کسب و پیشه هیچگونه افزایشی در عوارض کسب و پیشه در سال 1400 به خاطر بیماری کرونا و شرایط اقتصادی مردم نخواهیم داشت و همانند سال 99 برخورد خواهد شد.
بند 24 ماده یک درصورت بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه که منجربه تخریب بنای کلی ساختمان شود،‌ عوارض شناسنامه ساختمانی و یا مجوز تعمیرات با ارائه گزارش جامع و تائید مدیریت بحران شهرداری با تخفیف 70 درصد صادر می‌شود.
رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی و سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان گفت: همچنین درباره میزان افزایش عوارض صدور شناسنامه ساختمانی ضریب k و جداول مربوطه 40 تا 150 درصد افزایش داشته‌ایم و قرار شده 15 درصد کل محل‌های 170 گانه شهر 15 درصد ثابت سال 99 بماند و تقریبا70 درصد با افزایش 25 درصدی و 15 درصد هم مناطقی که بابت سال 99 و کاهش قیمت‌ها و تورم پیشنهاد 50 درصدی داده شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول