اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یزد شهری کویری اما مردمی با دلهای دریایی

یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان که همین دو ویژگی کافی است تا ایرانیان بدانند کشوری به وسعت تاریخ جهان دارند و شهری کویری که می توانند خشت به خشت ، تاریخ آن را به رخ تمام دنیا بکشد.

یزد شهری کویری اما مردمی با دلهای دریایی

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به محض ورود به  یزد با مردمی آرام و صبور روبرو خواهید شد، مردمی بسیار سخت‌کوش که با داشتن ایمان و روحیه دین‌داری در کنار هم زندگی میکنند و شاید همین روحیه دین داری و خیر خواهانه مردم دارالعباده است که درست از همان لحظات ابتدایی ورود ویروس منحوس کرونا به کشور آنها را در خط مقدم مبارزه و کمک به همنوع قرار داده است .

کمک نیکوکاران در قسمت های مختلفی همچون اهدا بسته های کمک معیشتی ، اهدا اقلام بهداشتی همچون ماسک و .... ، ویزیت رایگان بیماران و  به صورت ویژه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در میان آن‌ها به وضوح دیده می‌شود که این خودگواه  مهربانی ، نوعدوستی و  ایمان بسیار بالای مردم این خطه و دیار است .

درست در روزهایی که جشن های گلریزان به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل گردید ، نیکوکاران و خیرین یزدی کار خیر خود را متوقف نکرده  با شرکت در جشن های گلریزان مجازی ، مبالغ خود را از طروق مختلف مانند سامانه همراه و یا واریز به حساب های ستاد دیه ، حضوری پر شور و پررنگی را از خود به جای گزاشتند.

کارخانه‌ها، شرکت‌ها، کارگاه‌ها و بسیاری از صاحبان مشاغل در این ایام با حضور در دفتر ستاد دیه استان مبالغ مورد نظر خود را جهت آزادی زندانیان اهدا و در مقایسه با سال های گذشته میزان کمک بیشتری از سوی صاحبان مشاغل و کسب کار به ستاد دیه استان گردیده است .

از دیرباز تا کنون مردمان این شهردر ماه محرم و صفر  به صورت ویژه ای به عزاداری در رثای  امام حسین(ع) و شهدای کربلا میپردازند ، اما در سال جاری با توجه به شرایط حاکم در کشور و وجود این بیماری مردم دارالعباده دست به کاری زدند که در نوبه خود بسیار تاثیر گزار و قابل تامل بود ، مشارکت ویژه مردم ، هیئت ها ، در طرح " هر هیئت آزادی یک زندانی "  و اختصاص هزینه های نذورات و مراسم های روضه خوانی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و آزادی 40 زندانی جرائم غیر عمد در ماه محرم تعداد  گوشه ای از مهربانی مردم یزد است.

ترویج فرهنگ اختصاص هزینه مراسم هایی مانند ختم ، سوم ، هفتم ، چهلم و سالگرد یا اختصاص هزینه برگزاری مراسم عقد ، عروسی و .... به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در این شهر نیز این شهر را به عنوان یکی از استان های پیشقدم در این طرح تبدیل نموده و هر روز به تعداد افراد خیر در این زمینه افزوده میشود  .

در کنار کمک های مردم نمیتوان گذشت شکات را نادیده گرفت ، شکاتی که با حضور در دفتر ستاد دیه استلان و طی جلسات متعدد با اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد در بسیاری از مواقع از اصل خواسته خود نیز پایین تر آمده و خود در این بخش مانند یک خیر عمل نموده و در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تاثیر گزار بودند .

حال با گذشت یک سال از ورود این ویروس منحوس به کشور با وجود تمام سختی ها و دشواری ها راه مردم نشان دادند که کارهای خیر متوفق نشده و همچون قبل دستگیر همنوع هستند به ویژه در یزد شهری کویری و خشک مردم نشان دادند که به راستی نام دارالعباده برازنده ی این استان است.

حسین افروز
انتهای پیام / ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول