اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عرب‌سرخی: دولت صددرصد در اعتماد از دست رفته مردم مقصر است/ مردم علاقه ویژه‌ای به اصلاح‌طلبان ندارند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اینطور نیست که مردم علاقه ویژه‌ای به اصلاح‌طلبان داشته باشند.

عرب‌سرخی: دولت صددرصد در اعتماد از دست رفته مردم مقصر است/ مردم علاقه ویژه‌ای به اصلاح‌طلبان ندارند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه آرمان ملی گفت‌وگویی با فیض‌ا... عرب‌سرخی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

مردم علاقه ویژه‌ای به اصلاح‌طلبان ندارند

- مردم با کسی عقد اخوت دائم نمی‌بندند. طبیعی است که مردم نیازها و انتظاراتی دارند که برای تحقق آنها، به سمت جریان‌های مختلف تمایل پیدا می‌کنند.

- اگر اصلاح‌طلبان نتوانند توقع مردم را برآورده کنند، مردم به‌طور طبیعی دلیلی برای رای دادن به این جریان ندارند.

- اینطور نیست که مردم علاقه ویژه‌ای به اصلاح‌طلبان داشته باشند. این ارتباط مانند علاقه مادر و فرزند نیست که در ناملایمات هم‌ مانند روزهای خوب، به مسیر حمایتی خود ادامه دهند.

- مردم دارای انتظاراتی از همه نهادهای کشور هستند. اما وقتی توقعات مردم مرتفع نشود، اعتمادشان آسیب می‌بیند و اگر نگاه ما همانند مردم باشد‌، رای دادن مشکل خواهد شد.

برجام بخش‌های مهمی از مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کرد!

- دولت وعده مذاکره و حل مشکلات هسته‌ای را داد و تقریبا این اقدامات را به سرانجام رساند تا اینکه کشور به نقطه‌ای رسید که موفق شد توافقی را امضاکند.

- با امضای این توافق، بخش‌های مهمی از مشکلات اقتصادی جامعه برطرف شد.

- این نکته‌ای نیست که پنهان باشد و همه شاهد بودند که تورم در دولت اول آقای روحانی به زیر ۱۰ درصد رسید، روابط ایران با جهان بهبود پیدا کرد و بعضی از تحریم‌ها حذف شد اما با بازگشت ترامپ، اتفاقاتی در عرصه جهانی رخ داد، تحریم‌ها بازگشت، شرایط اقتصادی دچار به‌هم‌‌ریختگی شد، نرخ تورم بالا رفت و مردم با سختی‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو شدند.

اوباما سیاست‌های مثبتی را در منطقه اتخاذ کرد!

- در چهار سال اول دولت روحانی با دولتی در آمریکا روبه‌رو بود که به اعتراف جهان، تلاش داشت با ایران روابط بهتری برقرار کند.

- تلاش‌ دولت اوباما تنها محدود به بهبود روابط با ایران نبود بلکه سیاست‌های مثبتی را در منطقه اتخاذ کرد اما در چهار سال دوم دولت روحانی، دولتی در آمریکا بر‌سر کار آمد که به گواه جهانیان، رئیس آن یعنی ترامپ، بدترین، خشن‌ترین، بی‌منطق‌ترین و بی‌نزاکت‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا بود.

- همه این موارد نشان‌دهنده آن است که شرایط بیرونی عوض شده و شرایط داخلی هم تغییر پیدا کرده است.

ناراضی بودن مردم از دولت درست است

- معتقدم ناراضی بودن مردم از دولت درست است و مردم حق دارند اگر مشکلات‌شان مرتفع نشده، همچنان ناراضی باشند اما اینکه منشأ مشکلات کجاست و باید به اصلاح کدام بخش پرداخت، موضوع دیگری است.

دولت به طور صددرصدی در اعتماد از دست رفته مردم مقصر است

- مساله‌ای که وجود دارد این است که دولت به طور صددرصدی در اعتماد از دست رفته مردم مقصر است.

- این را بدانید که اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری آقای روحانی به اجماع رسیده بودند.

- آقای واعظی در روزهای گذشته سخنان انتقاداتی از آقای خرازی و اصلاح‌طلبان داشت و گفت چه کردند که آقای روحانی آمد و حالتی از طلبکاری وجود داشت. من وارد این بحث نمی‌شوم.

انتخاب روحانی همچنان درست است!

- اصلاح‌طلبان آقای روحانی را در میان نامزدهای موجود، مناسب‌ترین تشخیص دادند و از او حمایت کردند. این تشخیص به نظر من همچنان درست است. یعنی حتما اگر به فهرست نامزدهای آن انتخابات رجوع کنیم، من باز هم می‌گویم آقای روحانی در آن لیست مناسب‌تر از همه است.

- بنابراین اگر امروز همان لیست مقابل من باشد و بخواهم انتخاب کنم، باز هم همان انتخاب را می‌کنم. اینکه دولت با اصلاح‌طلبان بد تا کرده یا خوب موضوع دیگری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول