اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 44 هزار و 387 نفر رسید

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، ابتلای 44 هزار و 387 نفر در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده است که ابتلای 73 نفر از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 44 هزار و 387 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بنا برگزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 37 هزار و 595 مورد بوده است که ابتلای 67 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 44 هزار و 387 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و  792 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 608 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 165 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 6 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 134 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت یک نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 141 نفر اعلام شده است.

استودیو سلامت استان زنجان، ظرفیتی برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی
 
استودیوسلامت استان زنجان در راستای آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و با رویکرد پیشگیرانه برنامه‌های حوزه سلامت با اولویت مهار ویروس کرونا با همکاری صدا و سیمای مرکز استان آغاز به کار کرده است.
 
استودیو سلامت استان زنجان از ابتدای فروردین‌ماه سال‌ جاری در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی برنامه‌های حوزه سلامت با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در محل سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان آغاز به کار کرده است.
 
برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در این استودیو در راستای پیشگیری و کنترل کروناویروس جدید و ارتقاء فرهنگ عمومی با پخش زنده از شبکه استانی اشراق در زمان‌های مختلف؛ اخبار روزانه ساعت ۱۲ ظهر و ۸ شب و برنامه عافیت هر روز ساعت ۹:۴۵ صبح و ۲۰:۱۵ و ۳۰/۱۹ باحضور مسؤولین ستادهای استانی، دانشگاهی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، همچنین متخصصین مختلف گروه پزشکی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
 
در حال حاضر نیز برنامه «عافیت» روزهای فرد هر هفته به صورت زنده و مستقیم از این استودیو به روی آنتن می‌رود .
 
انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول