اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سرلشکر سلامی: بی‌نیازی از رفع تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد/ از برجام واقعا بی‌نیاز شده‌ایم

فرمانده کل سپاه گفت: امروز به نقطه ای رسیده‌ایم که از برجام واقعا بی‌نیاز شده‌ایم، فهمیده‌ایم که بی‌نیازی از رفع تحریم، بر رفع تحریم اولویت دارد.

سرلشکر سلامی: بی‌نیازی از رفع تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد/ از برجام واقعا بی‌نیاز شده‌ایم

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه بعدازظهر امروز (یکشنبه) در آیین اعلام آغاز رزمایش بیت‌المقدس گردان‌های بسیج، گفت: آمریکا به تنهایی به اندازه تمام قدرت‌های روی زمین دارای قدرت نظامی بود و هنوز هم هست؛ در آن زمان آمریکا بیش از ۲۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار داشت، آن زمانی که امام(ره) انقلاب کرد و آمریکا را شکست داد، سیطره سیاسی آمریکا بر عالم فراگیر بود.

وی افزود: این کار بسیار دشوار و سهمگینی بود و خارج از دایره تصور و نگرش و برآوردهای متعارف و مرسومی است که در قاعده‌های بازی و موازنه‌های قدرت قابل تفسیر و توجیه باشد. به محض پیروزی انقلاب، جهان سلطه‌گر و دنیای استکبار در شرق و غرب احساس کردند ضلع جدیدی از یک قدرت مبهم و ناشناخته در دنیا متولد شده است؛ انقلاب ما ظهور یک قدرت جدید بود با جاذبه‌هایی بسیار وسیع و جهانی.

سردار سلامی ادامه داد: پیام‌های آسمانی انقلاب ما که برای همه بشریت عدالت، آزادی، طهارت اخلاقی و کرامت انسانی و دمیدن روح در یک جهان بی‌روح را نوید می‌داد، نشان داد که این انقلاب آمده است تا سلطه ستمگران را در عالم پایان دهد و این برای جهان قدرتمند سلطه‌گر قابل تحمل نبود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سخت‌ترین واکنش به این انقلاب بزرگ، جنگ بود، گفت: ما نمی‌توانستیم به عنوان اسلام الگوی عقب مانده و ضعیف از یک نظام برآمده از اسلام ارائه بدهیم، باید پیشرفت می‌کردیم، ایران را می‌ساختیم و قوی می‌شدیم چون جز قوی شدن راهی برای بقاء و ادامه حیات نداشتیم. باید از ایجاد جنگ‌های جدید جلوگیری می‌کردیم و برای دشمن تصویری خطرناک از قدرتمان بسازیم و تمرکز او را از پیشانی انقلاب یعنی سرزمین ایران دور کنیم.

وی گفت: رهبر بزرگ و پیشوای عظیم الشان انقلابمان با منطق الهی و شناخت ژرف از سنت‌های الهی و شناخت از دشمنان کوچ و بزرگ، کاری بزرگ انجام داد و ملت را برای یک مقاومت بزرگ آماده کرد. او منشأ ایستادگی و استوانه عظیم ملت شد. دشمنان تحریم اقتصادی و بسیج رسانه‌ای جهانی و انواع محاصره و جنگ‌های اطلاعاتی و هر آنچه تهدید سنتی و مدرن بود را علیه ما به کار بردند، اما حاصلش این شد که هر آنچه آنها به کار بردند، به فرصت‌هایی برای پیشرفت انقلاب ما تبدیل شد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه امروز انقلاب ما بیش از هر زمان به حضور بسیج نیازمند است،‌ خطاب به بسیجیان تاکید کرد:  پایگاه‌ها را احیا کنید؛ به درون پایگاه‌ها بروید، هرچه می‌توانید به مردم عزیز خدمت کنید، ما پیشمرگ این مردم هستیم.

وی افزود: 42 سال از انقلاب گذشته و با همه فشارها ملت سربلند است چون شما هستید. شما امید را به خانه‌ها می‌آورید، در قلب‌ها نور، اعتماد و اطمینان به نظام را روشن می‌کنید.

فرمانده کل سپاه خطاب به بسیجیان با بیان اینکه شما سفیران رحمت رهبر ما هستید، گفت: از خدمت دریغ نکنید، هر یک از شما هر عملی برای خدمت به مردم انجام می‌دهید یک نبرد بزرگ است. جهاد ما امروز از خدمت به مردم می‌گذرد.

وی با تاکید بر اینکه ما همه لوازم بزرگ بودن را داریم،‌ تصریح کرد: ما چون برای غلبه به دشمنان بزرگ آرایش گرفته‌ایم به همان نسبت قدرت سازی می‌کنیم، دشمن بزرگ عامل رشد و پیشرفت ما است؛ همانطور که غلبه بر شیطان عامل رشد انسان است.

سرلشکر سلامی گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که از برجام واقعا بی‌نیاز شده‌ایم، فهمیده‌ایم که بی‌نیازی از رفع تحریم، بر رفع تحریم اولویت دارد و شما این کار را می‌کنید. ما با قلب هایمان زندگی می‌‌کنیم، قلب‌هایمان به هم پیوند دارد و ما یک ملت با یک تن واحد هستیم و تا وقتی اینگونه هستیم پیروز می‌شویم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پیروزی سکه رایج ملت ایران است،‌ اظهار داشت: دشمنان ما در رویاهای بزرگی بودند و همه آنها را فراموش کردند، ذهن هایشان پاک شده‌اند و مراقبند از ما شکست‌های سنگین‌تر نخورند. ما آموختیم دشمن در چارچوب سلطه عمل می‌کند، چه وقتی با او سازش می‌کنیم و حتی وقتی در دایره دوستی او هستیم او دشمنی می‌کند و این ذات نظام سلطه و استکبار است.

وی در پایان با تبریک فجر انقلاب اسلامی به بسیجیان خطاب به آنها، تاکید کرد: فجرهای بزرگتری در راه است همانطور که رهبرمان فرمود خرمشهرهای دیگری در راه است ما با انسجام و وحدت و پیروی از ولی امرمان به همه آرزوهایمان خواهیم رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول