اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

چرا این روز ها همه از بخارشوی استفاده می کنند؟

از سطوح سخت گرفته تا پنجره‌ها، لوازم منزل و تجهیزات آشپزخانه؛ یک بخارشوی خانگی می‌تواند به سرعت همه سطوح را تمیز و ضدعفونی کند.

چرا این روز ها همه از بخارشوی استفاده می کنند؟

زیبایی کار بخارشوی این است که به راحتی بخار را جایگزین مواد شیمیایی می‌کند و اگر به درستی از بخارشو استفاده کنید می‌تواند تا 99/99% میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد. در واقع بخار راهی ایمن، قدرتمند و کاملاً سازگار با محیط زیست است و استفاده از آن به یکی از گزینه‌های پر طرفدار برای افراد مبتلا به آلرژی، آسم و حساسیت‌های شیمیایی تبدیل شده است. چرا استفاده از بخارشوهای خانگی و صنعتی تا این حد محبوب شده‌اند؟

بدون استفاده از مواد شیمیایی تمیز می‌کند

هیچ کدام از روش‌های نظافتی تا این حد ساده و مهربان با محیط زیست نیستند. بخارشوها فقط از آب و بخار برای تمیز کردن استفاده می‌کنند. اصلاً فکر کنید منطقی است روی میزکار آشپزخانه که با مواد شیمیایی تمیز کرده‌اید، غذا درست کنید؟ بخارشوها حتی باقی‌مانده مواد شیمیایی  در محیط کار و زندگی‌تان را از بین می‌برند و خانه را به محیطی کاملاً امن به خصوص برای کودکان و حیوانات خانگی(که بیشتر روی زمین هستند) تبدیل می‌کنند.

هزینه کمتری صرف مواد شوینده می‌کنید

دیگر لازم نیست در مورد رایحه لیمو یا سیب تصمیم بگیرید! دیگر نیازی به ماده تمیز کننده مخصوص کف، شیشه پاک‌کن، پاک‌کننده‌های مخصوص اجاق گاز، جرم‌گیرهای مخصوص کاشی و سرامیک نخواهید داشت. برای محافظت از دستان خود حین استفاده از مواد شیمایی به آن دستکش‌های لاستیکی عرق کرده هم نیازی ندارید. با داشتن یک دستگاه بخارشوی خانگی در واقع یک ابزار تمیز کننده استثنایی برای رفع انواع نیازهای نظافتی خانه دارید. با همه پول اضافه‌ چه‌کار می‌کنید؟ با آن همه فضای خالی جای مواد مختلف شیمیایی چطور؟

خداحافظی با دشمنان عفونی!

باکتری‌ها، ویروس‌ها و کپک‌ها ممکن است قابل تشخیص نباشند اما از خطرناک‌ترین عوامل بیماری‌زا در خانه‌ها هستند که می‌توانند باعث تحریک دستگاه تنفسی، آلرژی و انواع عفونت شوند. زمانی که از دستگاه بخارشوی استفاده می‌کنید، مولکول‌های ریز بخار داغ به منافذ سطح مورد نظر برخورد می‌کنند و در اثر تماس با سطح خنک منافذ، منبسط می‌شوند و تمام آلودگی‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها و ویروس‌ها را از سطح جدا می‌کنند. سطح مولکول‌های بخار به قدری داغ است که نه تنها باکتری‌هایی مانند "ای کولای" و "سالمونلا" را از منافذ سطوح بیرون می‌کشد بلکه باعث از بین رفتن آن‌ها هم می‌شود. خداحافظ دشمنان عفونی!

آلرژی‌ها را مانند گرد و غبار از بین می‌برد

زمانی که نور خورشید به درون خانه می‌تابد، ذرات کوچکی که در جریان نور شناور هستند را می‌بینید؟ بسیاری از این ذرات معلق در هوا، از عوامل آلرژی‌زای موجود در خانه شما هستند. با استفاده منظم از دستگاه بخارشوی این آفات میکروسکوپی و عطسه‌آور را برای همیشه از بین ببرید. برخی از واکنش‌های آلرژیک ممکن است به آسم تبدیل شوند (این بیماری بین کودکان در حال افزایش است)، تحقیقات نشان می‌دهند که دوری از مواد حساسیت‌زا از اوایل کودکی می‌تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند. استفاده از بخار یک روش عالی برای از بین بردن همه‌ی مواد حساسیت‌زا از تشک‌ها، بالش‎‌ها، مبلمان و اثاثیه و لوازم داخلی منزل و  سالم نگه داشتن همه افراد خانواده است.

کودکان و اسباب‌بازی‌ها

اسباب‌بازی‌ها، به خصوص آن‌هایی که بیشتر استفاده می‌شوند تله‌هایی هستند که ‌ انواع آلاینده‌ها و مایعات بدن را به خود جذب می‌کنند. بخارشوها می‌توانند همه این آلودگی‌ها را بعد از یک بازی پر از آبریزش و عطسه از بین ببرند.

بخارشوی‌ها چطور کار می‌کنند؟

مولکول‌های بسیار ریز بخار به سطح نفوذ می‌کنند و ذرات خاک، چربی‌ها و سایر آلاینده‌ها را از سطح جدا می‌کنند. گرمای شدید بخار، همچنین باعث از بین رفتن باکتری‌ها، میکروب‌ها، کپک‌ها، ریزگردها و مواد آلرژی‌زای دیگر خواهد شد.

چه چیز‌هایی را می توانیم با بخار تمیز کنم؟

می‌توانید با خیال راحت از بخارشوها برای نظافت سطوح مختلف استفاده کنید. سطوح کف، کاشی‌ها، چوب، سینک‌های ظرفشویی، وان حمام، کانتر آشپزخانه، فرش، تشک‌ها، روکش مبلمان، دوش حمام، اجاق گاز، فر، هود، شیشه‌ها و... از جمله‌ سطوحی هستند که می‌توانید از بخارشوی خانگی برای نظافت آن‌ها استفاده کنید. همه چیز به دستگاه بخارشوی شما بستگی دارد، برای نظافت بعضی قسمت‌ها به نازل‌های مخصوص نیاز دارید.

چه چیزی را نمی‌توانیم با بخار تمیز کنم؟

بخار ممکن است درز بین کاشی‌ها را باز کند، پلاستیک‌ها را ذوب کند و باعث ورم کردن کف‌پوش‌های لمینتی شود. این سطوح را با بخار تمیز نکنید. سطوح دیگری که باید در لیست غیرقابل نظافت با بخار قرار دهید: پنجره‌های سرد، کاشی‌های بدون لعاب، سطوحی که با مواد با پایه آب رنگ آمیزی ‌شده‌اند.

هنگام خرید بخارشوی خانگی به دنبال چه چیزی باشید؟

عملکرد دستگاه: اطمینان حاصل کنید که دستگاه بخارشوی نازل‌های مخصوصی را که برای انجام امور نظافتی قسمت‌های مختلف نیاز دارید داشته باشد. قطعاتی مثل انواع برس‌های تمیز کننده، نازل‌های مخصوص نظافت مبلمان، انواع اتصالات مخصوص اتوکشی و ... . بعضی از بخارشوهای خانگی همراه با مواد شوینده هستند. که بیشتر برای اضافه کردن بوی خوش و طراوت و تازگی به محیط است تا افزایش قدرت تمیز کنندگی دستگاه!

مدت زمان گرم شدن: مدت زمان گرم شدن مخزن آب در انواع مختلف بخارشوها متفاوت است. بعضی از بخارشوها درکمتر از یک دقیقه گرم می‌شوند و لازم نیست مدت زیادی منتظر گرم شدن دستگاه بمانید. اینکه مخزن را با آب سرد یا آب هم‌دمای محیط پرکنید و همینطور اندازه مخزن هم تاثیرگذار هستند.

اندازه مخزن: هرچه ظرفیت مخزن آب کم‌تر باشد تعداد دفعاتی که نیاز به پر کردن مخزن خواهید داشت بیش‌تر می‌شود. هرچه مخزن بزرگ‌تر باشد، زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد اما کارکرد طولانی تری خواهد داشت

گرما: برای ضدعفونی کردن کامل، دستگاه بخارشوی باید بتواند آب را حداقل تا 100 درجه گرم کند. هرچه آب داغ‌تر شود، بخار سریع‌تر خشک می‌شود در نتیجه احتمال آسیب دیدن سطوح به دلیل باقی‌ماندن آب اضافی کمتر است.

قیمت: درست مثل همه چیزهای دیگر، هرچقدر پول بدهید همان قدر فایده می‌برید. معمولاٌ دستگاه‌های با قیمت بیشتر طول عمر بیشتر، گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری خواهند داشت. سعی کنید از برندهای شناخته شده و معتبر خریداری کنید و این نکته را هم در نظر داشته باشید که گران بودن هر وسیله‌ای لزوماً به معنای با کیفیت بودن آن نیست.

ایمنی: ایمنی بخارشو بیش از سایر لوازم خانگی اهمیت دارد. دمای بالا ممکن است باعث سوختگی‌های شدید شود. داﺷﺘﻦ امکاناتی مثل ﻣﺨﺰن ﺿﺪ اﻧﻔﺠﺎر، ﺳﻮﭘﺎپ ﻗﻔﻞ ﮐﻨﻨﺪه درب ﻣﺨﺰن و ﻗﻔﻞ ﮐﻮدک از مواردی است که باید از وجود آن‌ها مطمئن شوید.

قدرت بخار را با بخارشوهای خانگی کارچر(کرشر) کشف کنید
با داشتن یک دستگاه بخارشوی تقریباً می‌توانید هر سطحی را در خانه‌ تمیز کنید. بخارشوی‌های خانگی کارچر(کرشر) آلمان مانند سایر محصولات این برند معتبر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به جرات می‌توان گفت که به لحاظ طراحیِ زیبا، کیفیت، تنوع و دوام محصول، جزء بهترین بخارشوهای خانگی هستند. کارچر برای کاربران خانگی انواع مختلفی از بخارشوی با امکاناتی متنوع تولید کرده است. برای آشنایی با انواع بخارشوهای خانگی کارچر و کسب اطلاعات درباره محصولات کارچر آلمان به سایت شرکت کارن تجارت بهین، نماینده رسمی محصولات کرشر در ایران، مراجعه کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول