اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

افشاگری به سبک رسانه مادریدی؛ ترفندی برای حذف مسی از بارسلونا؟

مارکا در گزارشی مدعی شد که افشا شدن قرارداد مسی باعث می‌شود که او در تابستان 2021، بارسلونا را ترک کند.

افشاگری به سبک رسانه مادریدی؛ ترفندی برای حذف مسی از بارسلونا؟

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز روزنامه ال‌موندو جزئیات قرارداد مسی را منتشر کرد و اعلام کرد که این بازیکن از سال 2017 تا سال 2021 بیش از 555 میلیون یورو دستمزد گرفته است. (جزئیات کامل را در اینجا و اینجا بخوانید) مسی همیشه دوست داشته که قراردادش سر بسته بماند ولی حالا که این دستمزد عجیب او منتشر شده ، به نظر می‌رسد او را به درهای خروج نزدیک‌تر کرده است.

باشگاه بارسلونا بیش از 10 روز پیش در خبری اعلام کرد که بیش از یک میلیارد یورو بدهی به ثبت رسانده و باید در مدت کوتاهی 730 میلیون یورو آن را بپردازد و اگر نتواند ورشکسته خواهد شد. در آن زمان بسیاری از رسانه‌ها به این سوال اینگونه پاسخ دادند که مسی باید تیم را ترک کند (در اینجا بخوانید)

اما نکته‌ای که در گزارش ال‌موندو کم‌رنگ باقی مانده، این است که مسی چقدر در دستاوردهای باشگاه سهیم بوده است. آیا این بازیکن به درآمدهای باشگاه کمکی نکرده و اگر کرده این میزان چقدر است. طبق گزارش‌ها او به یک دارایی در این سال‌ها برای آبی‌اناری‌ها بدل شده و باعث شده اسپانسرهای زیادی با بارسا قرارداد ببندند و درآمدهای زیادی به باشگاه واریز شود. از سمت دیگر حق پخش تلویزیونی بارسا و میزان جمعیت تماشاگران در ورزشگاه‌ها با حضور مسی افزایش زیادی پیدا کرده است. 

 از طرفی دیگر حقوق 555 میلیون یوریی او چقدر باعث این وضعیت اقتصادی بارسلوناست و چقدر منطقی است که یک باشگاه برای یک بازیکن چنین ارقامی بپردازد؟ آیا بارتومئو مقصر اوضاع اقتصادی بارساست یا تمدید با مسی در سال 2017، کم کم این باشگاه را به این ورطه کشانده است؟

گیلم بالاگه، خبرنگار مشهور اسپانیایی در صفحه شخصی خود مدعی شد: میزان پولی که مسی از بارسا گرفته ، این میزانی که ال‌موندو گفته است، نیست. از طرف دیگر بارسلونا درآمد زیادی در بین باشگاه‌های جهان دارد و اگر نخواهد آن را به بازیکنان سطح بالا بپردازد‌، می‌خواهد به چه کسی آن را پرداخت کند؟

وی ادامه داد: از سمت دیگر علت ورشکستگی کنون بارسا این میزان پول مسی نیست، بلکه مدیریت ضعیف بارتومئو است.

خبرنگار مشهور اسپانیایی که برای لالیگاتی‌وی، بی‌بی‌سی می‌نویسند در پایان اظهار داشت: او سالیانه 192 میلیون یورو با پادا‌ش‌ها دریافت کرده ولی اگر شما بخواهید بهترین بازیکن دنیا را داشته باشید، باید هزینه‌اش را نیز بپردازید. از سوی دیگر میزان پولی که به باشگاه به خاطر مسی واریز شده، بیش از 2 برابر پولی است که بارسا به لئو پول می‌دهد.

مارکا در گزارش خود نوشت که مسی باید در ماه‌های باقی مانده تا پایان فصل تصمیم خود را مبنی بر تمدید یا ترک بارسا مشخص کند. چیزی که در این ماه‌ها به نظر می‌رسد این است که لئو فاصله زیادی با تیم گرفته است. او با توجه به اینکه خواهان جدایی در تابستان 2020 بود، به نظر می‌رسد با اتفاقات اقتصادی و  ورزشی بارسلونا به درهای خروج نزدیک شده است. البته انتخابات 17 اسفند و ریاست بعدی نیز اثر مهمی در این راستا خواهد داشت.

ویکتور فونت، یکی از نامزدهای انتخاباتی بارسلونا سریعاً به این موضوع واکنش نشان داد و چنین پولی از سمت مسی را منطقی خواند. او اظهار داشت: او تا آخرین یوروی پولش را باید دریافت کرد. او باید در این باشگاه بماند چون برای رسیدن به موفقیت حضور او الزامی است.

خوان لاپورتا نیز در صفحه شخصی خود اعلام کرد که با شبکه اسپانیایی در این خصوص صحبت می‌کند و می‌خواهد از بهترین بازیکن دنیا حمایت کند.

اما سوال بزرگ این است که چقدر مسی تمایل دارد با توجه به اتفاقات کنونی در این باشگاه و اسپانیا بماند. آنها امشب در لالیگا میزبان اتلتیک بیلبائو خواهند بود و حضور او و نمایش او می‌تواند اثر زیادی از واکنش مسی به این اتفاقات را نشان دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول