اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دین‌محوری و اخلاق‌مداری آینده انقلاب را تضمین می‌کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر اخلاق مداری و دین محوری انقلاب را بیمه می‌کند، گفت: امام راحل ما در این مسئله سرآمد بود و با پرچم معنویت، پرچم دین‌مداری، اخلاق‌محوری به میدان آمد.

دین‌محوری و اخلاق‌مداری آینده انقلاب را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام پیش از ظهر امروز در آئین گرامیداشت 12 بهمن با بیان اینکه انقلاب ما، انقلاب دین، انقلاب معنویت، انقلاب فرهنگ و انقلاب اسلام است، گفت: امام راحل ما بعد از سال‌ها تبعید، پای در این کشور و در میان این مردم نهاد، در همین مکتب پرورش پیدا کرد و رشد یافت و جزو مبلغین راستین دین خدا شد و لذا پایه گذاری دین خدا و دین نبوی را در عهدی که تلاش کردند پایه‌های آن را سست کنند، تقویت نمود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در مقاطعی همه دنیا به هم پیوستند، همه از شرق و غرب و اروپا و حکومت‌های وابسته مسلمان نما و گروه‌ها و حتی از داخل بسیاری تلاش کردند تا این چراغ پرفروغ نشود و مانع رشدش بشوند و جلوی حرکت را در دوران دفاع مقدس بگیرند ولی به فضل پروردگار همه این‌ها از بین رفت و هیچ کس و هیچ کدام نتوانستند جلوی این حرکت را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئله دین محوری، اخلاق‌مداری و معنویت‌مداری در جامعه باشد انقلاب تضمین و بیمه می‌شود، ادامه داد: امام راحل ما در این مسئله سرآمد بود و با پرچم معنویت، پرچم دین‌مداری، اخلاق‌محوری به میدان آمد و تمام تلاتشش را به کار گرفت که وجودش را سرشار از معنویت کند و با معنا به میدان بیاید و پشت پا بزند به هر آنچه مظاهر دنیوی است.

کسانی که علاقه دنیا را از خود جدا نکنند در انقلاب به مقصد نمی‌رسند

نکونام با اشاره به اینکه مظاهر دنیوی آباد کردن دنیا نیست و دنیا را باید آباد کرد و ساخت، گفت: باید زندگی را برای مردم مرفه تامین کرد این امر به معنای دنیامحوری و دنیامداری نیست، بلکه معنویت‌پروری است، زیراکه دنیامحوری وابستگی و دل بستگی به مظاهر دنیا از جمله پول، شهرت، شهوت است و کسانی که این علقه را در درون خودشان نشکستند و خودشان را از این علقه جدا نکردند، تبعا نمی‌توانند در این انقلاب به مقصد برسند و این انقلاب را ادامه بدهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز همین علقه‌های دنیوی مانع بزرگ برای حرکت انقلاب است، افزود: وابستگی‌های دنیوی، اختلاس‌ها، وابستگی به مقام، بر سر هم زدن‌ها برای به دست آوردن کرسی و ... مظاهر دنیامداری و دنیامحوری است، که امام با این‌ها جنگید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مظاهر دنیوی یکی از مشکلات است، تصریح کرد: ترس هم یکی از مشکلات است، امروز خیلی‌ها می‌ترسند، زود کم می آورند و شانه خالی می‌کنند و به دشمن میدان می‌دهند امام نترسید و آن موقعی که هیچ کس جرات نمی کرد اسم شاه را بیاورد، خطاب می‌کرد «شاه کاری نکن که به این مردم بگویم گوشَت را بگیرند، بیاندازندت بیرون» آن زمانی که اسرائیل در اینجا در مصونیت بود و حکومت طاغوتی و حکومت شاه با اسرائیل هم پیمان بود، امام متعرض اسرائیل شد، حتی حوادث فراوان در این کشور اتفاق می‌افتد، اما یک لحظه نشد امام بترسد.

ترس هم یکی از مشکلات است، امروز خیلی‌ها می‌ترسند، زود کم می آورند و شانه خالی می‌کنند و به دشمن میدان می‌دهند امام نترسید و آن موقعی که هیچ کس جرات نمی کرد اسم شاه را بیاورد، خطاب می‌کرد «شاه کاری نکن که به این مردم بگویم گوشَت را بگیرند، بیاندازندت بیرون»

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه کاری که امام(ره) کرد در هیچ انقلابی صورت نگرفت، گفت: امام ظرف یک سال چهار یا پنج انتخابات در این کشور برگزار کرد و این در حالی است که برای برپایی یک انتخابات مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه  مقام معظم رهبری، تربیت یافته همین مکتب است، افزود: ایشان همین همین نگاه و باور توحیدی، نترسیدن از هیچ چیز و دعوت کشور و مسؤولین به نترسیدن را دارند و با اطمینان تمام می‌فرمایند: «جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد» که اگر مسؤولان نیز اینگونه باشند، کشور خیلی زودتر از این‌ها و بهتر از این‌ها به مقصد می‌رسد.

نکونام با اشاره اینکه این راه راهی نیست که کسی بتواند به اصالت آن آسیب بزند، بیان کرد: اما مسؤولان خودشان ضرر می‌کنند و سنگ می‌اندازند که جزو ریزش شده‌های این مجموعه محسوب می‌شوند و عاقبتشان ختم به خیر نمی‌شود و این سرنوشت ترسوها است و نصرت پروردگار متعال نیز نصیب آن‌ها نمی‌شود.

وی به امدادهای غیبی خداوند اشاره کرد و گفت: مگر خدا در این انقلاب کم ما را یاری کرده، نصرت در دوران دفاع مقدس، نصرت در حصر اقتصادی، نصرت در فتنه 88 و ... نشان دهنده کمک‌های الهی از میادین عدیده می‌باشد که نصیب مردم شده و جزو حقیقت‌های عالم است.

امام جمه شهرکرد با طرح این سؤال امام همه این دستاوردها را از کجا به دست آورد؟ تصریح کرد: عمل به دین خدا، سحرخیز بودن، اشک  ریختن از خوف خدا، تضرع به درگاه پروردگار، نماز اول وقت و بهادادنش به نماز، غیبت نکردن، تهمت نزدن، اخلاق محوری، تکریم و خدمت به مردم، از جمله ویژگی‌ها امام راحل بود که این دین مداری و دین محوری و روحیه خدمت گزاری، امام می پروراند.

وی در خطاب به مردم گفت: هرچه می‌توانید در مسئله دین محوری و اخلاق مداری کوشا باشید، اداره، شهر، خانه و خانواده، جامعه، مدرسه‌مان، را سر سفره دین خدا بنشانیم و با فرهنگ غرب و با فرهنگ بیگانه و علقه‌های دنیوی بستیزیم تا این انقلاب را به مقصد برسانیم.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول