اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سال جاری بیش از ۵۴ میلیارد ریال مستمری اهدا شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان گفت: خانوار تحت عنوان تبصره ۱۴ طی ۱۰ ماهه سال جاری مبلغ ۵۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال مستمری دریافت کرده‌اند.

سال جاری بیش از ۵۴ میلیارد ریال مستمری اهدا شد

غلامحسین قیطاسخواه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتستان، در مورد فعالیت‌های این نهاد در سرفصل‌های کاری حمایت، مسکن، اشتغال، فرهنگی، مشارکت های مردمی، صندوق امداد ولایت اظهار داشت: بیش از ۳ هزار خانوار تحت عنوان کمک معیشت بگیر و یک هزار و هفتصد خانوار تحت عنوان تبصره ۱۴ با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار نفر تحت حمایت این اداره می باشند که طی ۱۰ ماهه سال جاری مبلغ ۵۴ میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال مستمری دریافت نموده‌اند.

رئیس کمیته امداد برازجان افزود: در زمینه حمایتی مبلغ ۲ میلیارد و صد میلیون ریال به‌عنوان کمک‌های موردی بابت مساعدت به خرید لوازم خانگی و سایر موارد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای تامین ۸۵ فقره جهیزیه نوعروسان تحت حمایت هر سری ۱۵ میلیون تومان و جمعاً مبلغ ۱۲ میلیارد و هفت صدو پنجاه میلیون ریال پرداخت شده است، همچنین در زمینه کمک به مشکلات درمانی مددجویان بیش از ۸ میلیارد ریال بابت فرانشیز و کمک به خرید تجهیزات پزشکی، بیمه‌های تامین‌اجتماعی و خرید سبدغذایی جهت کودکان دارای سوء تغذیه مساعدت شده‌است.

این مقام مسئول ابراز کرد:  در بخش اشتغال تعداد ۵۶۱ فرصت شغلی برای افراد تحت حمایت و نیازمند با مبلغی حدود ۱۶۶ میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ ایجاد شده‌است و همچنین تعداد ۵۵ نفر توسط کاریابی و تعامل با کارگاه ‌و شرکت‌ها بکار گرفته شده‌اند که حق السهم بیمه کارفرما تا دو سال از طرف کمیته امداد پرداخت می‌شود.

قیطاس خواه توضیح داد: در بخش مسکن و ساختمان تعداد ۳۴ واحد با همکاری استانداری و اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال احداث شده که در هفته دولت تحویل خانوارها داده‌‌شد و در ایام الله دهه مبارکه فجر نیز طی تفاهم نامه‌های مشترک با بنیاد مسکن و استانداری آئین کلنگ‌زنی و احداث ۵۲ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال عملیاتی می‌شود.

رئیس کمیته امداد برازجان بیان کرد: در زمینه تعمیرات مسکن هم تعداد ۸۵ واحد با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال مساعدت شده‌است و تازگی هم تعداد ۱۴۰ خانوار در قالب بازسازی (تعمیرات) به بنیادمسکن معرفی که مطابق با تفاهم به‌عمل آمده به هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وام و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در بخش فرهنگی تعداد هزار دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد می‌باشد که به تمامی این عزیزان یک پکیج تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر به ارزش ریالی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان تحویل شده است، همچنین با توجه به شرایط بیماری کرونا و ارائه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی با کمک خیرین تعداد ۳۵۰ تبلت تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته‌است.

قیطاس خواه گفت: تعداد ۸۵ دانشجو از خدمات این نهاد استفاده می‌نمایند که تاکنون مبلغ ۱ میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون ریال کمک هزینه شهریه به این عزیزان پرداخت شده‌است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان افزود: مبلغ هفتصد میلیون ریال کمک هزینه به دانش‌آموزان نیازمند پرداخت شده است، در بخش مشارکت‌های مردمی تعداد یک هزار و پانصد حامی از هزار و دویست فرزند یتیم و محسنین حمایت می نمایند و طی ۱۰ ماهه سال جاری مبلغ ۲۲ میلیارد ریال به این فرزندان مساعدت شده‌است.

این مسئول تشریح کرد: در زمینه کمک‌های مومنانه با توجه به وضعیت کرونا تعداد ۴ هزار و هفت صد بسته معیشتی که ارزش هر بسته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌باشد توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده‌است.

قیطاس خواه افزود: تعداد ۳ هزار و هشتصد مشترک صندوق صدقات با امداد همکاری داشته و طی ۱۰ ماهه مبلغ ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل تخلیه این صندوق‌ها جمع آوری شده که در زمینه های درمانی، فرهنگی، جهیزیه و کمک‌‌های موردی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد. 

رئیس کمیته امداد برازجان اظهار داشت: در بخش صندوق امداد ولایت تاکنون مبلغ ۵۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال وام‌های قرض‌الحسنه در قالب کارگشایی، ودیعه مسکن، تعمیرات و احداث مسکن، امور دانشجویی، اشتغال و آموزش کسب و کار، بنیاد علوی که خاص مددجویان بهزیستی می‌باشد پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به اینکه وام‌های پرداختی توسط این صندوق قرض‌الحسنه و بدون سود می‌باشد عنوان کرد: افراد حقیقی و حقوقی هم امکان سپرده‌گذاری در این صندوق را دارند و دعوت می‌شود جهت مشارکت در امر خیر با افتتاح حساب در این شعبه واقع در کمیته امداد برازجان و سپرده‌گذاری برای پرداخت وام به نیازمندان کمک نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول