اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت توجه به صنعت پرسود پرورش اسب در مشهد

رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهادکشاورزی مشهد ضمن تاکید بر بهره‌گیری از صنعت اسب و پتانسیل بالای اشتغالزایی آن، گفت: صنعت اسب در دنیا همیشه یکی از صنایع پول ساز با گردش مالی بالا بوده است.

ضرورت توجه به صنعت پرسود پرورش اسب در مشهد

به گزارش خبرگزار فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، حجت ایمانی مقدم ابراز کرد: صنعت اسب در دنیا همیشه یکی از صنایع پول ساز با گردش مالی بالا بوده است چون از یک سو افراد بسیاری به نگهداری و پرورش اسب علاقه‌مند هستند و در آن سرمایه‌گذاری می کنند و به تدریج آن را به سمت اهداف اقتصادی هدایت کرده و برای آن با تبلیغات و رسانه‌های جمعی بازار‌ و جذابیت سرمایه گذاری ایجاد کرده‌اند که ‌این بازار به سرعت به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود و از سوی دیگر دولت‌ها همیشه در حال گسترش فعالیت‌های مرتبط با اسب از دو منظر سرگرمی‌ و اشتغالزایی بوده اند.

رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به این نکته که پرورش اسب می تواند به عنوان یک صنعت تعریف و به‌کارگیری شود، ادامه داد: صنعتی پرسود و پردرآمد که در بسیاری از نقاط جهان اهمیت فراوانی دارد و ایران نیز اسب هایی با پتانسیل جهانی و مشهور دارد.

وی تصریح کرد: اسب های اصیل و گران قیمت ایرانی اکنون بیشتر از هر زمان دیگری در مشهد پرورش می یابند و در حال حاضر با توسعه و پرورش آن می‌توان مانع خروج ارز از کشور شود.

ایمانی مقدم گفت: مشهد پتانسیل خوبی برای پرورش و نگهداری اسب دارد و به خوبی می توان این حرفه را در منطقه توسعه داد.

رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: در چند سال اخیر علاقه مندان و دوست‏داران پرورش اسب در مشهد رو به فزونی است به طوری که روزانه شاهد جولان اسب های اصیل ایرانی در شهرستان هستیم که از استان‏ های اطراف توسط علاقه مندان به منطقه وارد می شوند که امید می‏ رود با بومی سازی صنعت پرورش، نگهداری و سوارکاری مصداقی از تحقق اقتصاد مقاومتی در مشهد باشیم.

وی اظهار کرد: از زمانی که تمامی امور مربوط به پرورش اسب به جهاد کشاورزی واگذار شده، سیاست ‏های خوبی اعمال شده که گام نخست شناسایی و تعیین هویت اسب است.

ایمانی مقدم افزود: هر نوع نژاد اسبی با به‌کارگیری تمهیداتی شناسنامه دار می‏ شود تا جمعیت اسب کشور و مالکان این صنعت بعد از سال‏ ها برای متولیان و دستگاه حاکمیتی مشخص شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان مشهد دارای ۱۳ مرکز پرورش اسب و سوارکاری است که تعداد هشت مرکز آن مربوط به  پرورش نژادهای   عمدتا ترکمن و دورگ است.

وی با بیان اینکه تعداد اسب های این مراکز بالغ بر ۳۵۰ راس است، خاطرنشان کرد: علاوه بر قابلیت های فوق در توسعه و پرورش اسب تعدادی از این نژادهای اسب حائز رتبه های قهرمانی در مسابقات کورس و پرش است.

ایمانی مقدم در ادامه بیان کرد: علاوه بر این تعداد بالغ بر ۵۰۰ راس اسب در روستاها با کارایی جابه جایی و حمل ادوات به صورت سنتی بهره برداری می شود.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول