اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

انگور فروشان اسکیمری در البرز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند اسکیمری که با ترفند فروش انگوراقدام به کپی 500 کارت بانکی و 10 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبرداد.

انگور فروشان اسکیمری در البرز دستگیر شدند

عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در پی دریافت چندین فقره پرونده کلاهبرداری با موضوع برداشت ازحساب در حالی که شکات مدعی بودند کارتشان در نزد خودشان بوده، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در تحقیقات اولیه ماموران محرز شد که مشخصات کارت‌های بانکی مال باختگان از طریق دستگاه اسکیمر کپی و اقدام به برداشت از وجوه آن‌ها شده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: کارشناسان این پلیس در ادامه با بررسی‌های دقیق تر متوجه شدند متهمان در پوشش فروشنده در جاده‌های بین شهری و پرتردد با وانت بار اقدام به فروش انگور با قیمت مناسب و ارزان به مسافران کرده و با این ترفند خریداران را اغواء و با دریافت کارت بانکی مشتریان به طرز ماهرانه ای کارت‌ها را کپی و در نهایت با وجه مال باختگان اقدام به خرید رمز ارز دیجیتال و مقداری اجناس از سوپر مارکت های استان البرز و  استان های همجوار کرده اند.

محمدیان ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی در نهایت موفق به ردزنی متهمان شده و باشناسایی مخفیگاه آن‌ها در استان قزوین طی یک عملیات غافلگیرانه اعضای باند میلیاردی اسکیمر را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی اظهار کرد: متهمان با توجه به مستندات دقیق ماموران مبنی بر تایید کلاهبرداری آن ها از طریق کپی کارت های بانکی شکات، چاره ای جز اعتراف نیافته و به 500 فقره کلاهبرداری اسکیمری به میزان10 میلیارد ریال از هموطنان اقرار کردند.

محمدیان در توصیه به شهروندان کرد: در انجام اقدامات مالی و ارائه اطلاعات کارت های بانکی خود به دیگران دقت لازم را داشته و در هنگام خرید با استفاده از کارت های بانکی، فروشنده را ملزم کنند که دستگاه کارت خوان را در اختیار آنان قراردهند و شخصا رمز را وارد نمایند، تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران واقع نشوند.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان ادامه داد: هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول