اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مرحوم حبیبی دوران فتنه88 امتحان خود را به‌خوبی پس داد

مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیر کل سابق حزب موتلفه اسلامی با عنوان حبیب وحدت و تحزب برگزار شد.

مرحوم حبیبی دوران فتنه88 امتحان خود را به‌خوبی پس داد

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیر کل سابق حزب موتلفه اسلامی با عنوان «حبیب وحدت و تحزب» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت محدود برگزار شد. 

حجت الاسلام صدیقی: مرحوم حبیبی امتحان خود را در همه مواقع به خوبی پس داد

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به شخصیت مرحوم حبیبی، گفت: مرحوم حبیبی در طول دوران خدمت خود در همه عرصه ها به دنبال سازندگی و آبادانی و خدمت به مردم بود.

وی همچنین با اشاره به موضع گیریهای مرحوم حبیبی در فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: ایشان در آن دوران امتحان خود را به‌خوبی پس داد و موضع گیری‌های انقلابی خوبی داشت.

امام جمعه موقت تهران افزود: مرحوم حبیبی در سال ۸۸، صاف، صریح و شفاف علیه فتنه موضع گیری کرد و بعد از نامه برخی سران فتنه به رهبری، بیانیه آقای حبیبی الحق و الانصاف دلیلی بر ایمان راسخ، اعتقاد جاذب و ولایتمداری بی شائبه ایشان بود.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: او به شهدا، امام و رهبری وفادار بود و با دشمان آنها دشمن و با دوستان آنها دوست بود؛ هیچ گاه ایشان را از یاد نخواهیم برد.

حجت الاسلام صدیقی که دبیرکلی بنیاد بین المللی غدیر را بر عهده دارد در ادامه با اشاره به حضور مرحوم حبیبی در بنیاد غدیر خاطرنشان کرد: مرحوم حبیبی دارای اخلاق اسلامی و ادب همه جانبه بود و در بنیاد بین الملی غدیر نیز یک بار غیبت نداشت و در تمام جلسات به موقع حاضر می‌شد.

بادامچیان: مرحوم حبیبی در طول دوران مدیریتی خود عملرد مطلوبی داشت

در این مراسم همچنین اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکیدبر اینکه مرحوم حبیبی فقط برای خدای تلاش می کرد گفت: مرحوم حبیبی از رجال اهل ایمان بود و از شخصیت فرهیخته ای برخوردار بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مرحوم حبیبی در طول دوران مدیریتی خود در مشاغل مختلف نقش مهم و برجسته ای را ایفا کرد.

بادامچیان ادامه داد: مرحوم حبیبی در طول چهارسال مدیریتش در شهرداری با وجود اینکه شهرداری از نظر مالی دچار مشکل بود اما هرگز تراکم فروشی نکرد و از دیگر اقدامات مرحوم حبیبی آغاز مجدد توسعه مترو بود که امروز سراسر تهران خطوطش راه اندازی شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مرحوم حبیبی در سه استان، استاندار بود و خدمات ارزنده و بی نظیری انجام داد، گفت: اگر بخواهیم زندگانی مرحوم حبیبی را بررسی کنیم آنقدر نکات ارزشمندی در آن وجود دارد که می‌تواند برای نسل امروز یک الگو باشد.

میرسلیم: مرحوم حبیبی بر منسجم بودن جامعه تاکید داشت

در ادامه این مراسم سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دیدگاه مرحوم حبیبی در تحزب گرایی، گفت: مردم سالاری دینی تضمین پیدا نمی کند مگر با شکل گیری احزاب رسمی، که این مهم در ایام انتخابات رخ نمایان می کند.

وی ادامه داد: مرحوم حبیی در مقاطع مختلف بر ضرورت داشتن برنامه برای کشور و اهمیت مجهز بودن به یک گروه منسجم برای اداره کشور تاکید داشت، که این سخن و شعار مبانی داشت.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اهمیت دادن به جامعه، اعتقاد به طی مسیر کمال در میان جمع و نه به تنهایی، خود را با افتخار در معرض انتقاد جمع قراردادن و از انتقاد نرنجیدن، استقبال از نصیحت و موعظه و آن را غذای روح خود دانستن، بدون مشورت تصمیم نگرفتن و از مشورت کردن ابا نداشتن و آن را به تاخیر نینداختن، رای جمع را بر نظر خود ترجیح دادن، پیشرفت خود را در ارتقا جمع دیدن و از هر نوع تفرقه دوری جستن، از تحمیل رای خود بر دیگران پرهیز کردن، عصبانی نشدن در هیچ شرایطی، مراقبت دائمی نسبت به تله های خودکامگی، به خود نبالیدن و در مرحله آخر ارزبایی و محاسبه مستمر وضع خویش و جمع یاران حزبی از 12 مبانی شعائر مرحوم حبیبی در فعالیت های حزبی بود.

میرسلیم با انتقاد از برخی برخوردها با منتقدین تصریح کرد: امروز متاسفانه اقلیت را سرکوب می کنند و این یک اشتباه در جامعه اسلامی است، مرحوم حبیبی بر اساس دیدگاه حضرت امام (ره) همواره معتقد بود که اقلیت را باید قانع کرد و نسبت به اقناع این گروه همت کرد.

وی تاکید کرد: تضمین آینده به این است که بتوانیم به تشکل های سیاسی ارزش بدهیم و آن را مورد قبول و توجه قرار دهیم.

در پایان این مراسم همچنین از کتاب کارگزار صادق و یاور غدیر رونمایی شد.

این کتاب به قلم حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد غدیر به نگارش درآمده که درباره فعالیتهای  مرحوم حبیبی در بنیاد غدیر و نیز حزب موتلفه اسلامی پرداخته و البته مروری بر دیگر فعالیتهای آن مرحوم نیز دارد که در آینده نزدیک به  بازار نشر عرضه خواهد شد.

توزیع ویژه نامه هفته نامه شما به مناسبت دومین سالگرد مرحوم حبیبی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم یود.

نسخه PDF این ویژه نامه با عنوان حبیب وحدت و تحزب در آدرس http://www.shoma-weekly.ir/ قابل دریافت است.

در این مراسم علاوه بر خانواده آن مرحوم  و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، مسوولان بنیاد بین المللی غدیر، اعضای حزب در شهر ورامین، حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمودی امام جمعه ورامین و برخی چهره های سیاسی دیگر و نیز دوستان مرحوم حبیبی حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول