اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری نیروهای امنیتی با عناصر داعش در دیالی عراق

رسانه‌های عراقی خبر دادند نیروهای امنیتی با تروریست‌های داعش در توابع شهر خانقین استان دیالی در شرق عراق و در مجاورت مرز با ایران در حال درگیری هستند.

درگیری نیروهای امنیتی با عناصر داعش در دیالی عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عناصر داعش به مناطق از توابع شهر خانقین استان دیالی در مرز با جمهوری اسلامی ایران حمله کردند.

یک مقام امنیتی عراق روز یکشنبه گفت: «تروریست‌های داعش به نیروهای امنیتی در روستای شیرک خانقین و منطقه اصلاح در جلولاء حمله کردند و این درگیری ها همچنان ادامه دارد.»
نیروهای تیپ اول الحشد الشعبی نیز روز یکشنبه یک عملیات امنیتی گسترده را برای جستجو و پاکسازی در مناطق ارتفاعات «نفط خانه» در استان دیالی آغاز کردند.

این نیروها دو موشک هدایت شونده متعلق به تروریست‌ها را در همین روز نخست عملیات کشف کردند.

منطقه میدان نفتی نفط خانه  شامل چاه‌های نفت مشهوری است و در نزدیکی مرزهای عراق و ایران و در حوزه استحفاظی شهر خانقین در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه واقع است و تشکیلات الحشد الشعبی به طور گسترده در آنجا مستقر است.

منابع آگاه امنیتی از چند روز قبل از تشدید تدابیر امنیتی در دو استان «کرکوک» و «دیالی» برای یافتن عناصر انتحاری که گفته می‌شود از اطراف «الحویجه» در جنوب غرب کرکوک، نفوذ کرده‌اند، خبر داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول