اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بیش از 50 درصد عامل شیوع کرونا، مراسم‌های عزا و عروسی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیش از ۵۰درصد عامل شیوع ویروس کرونا مراسم عزا و عروسی است.

بیش از 50 درصد عامل شیوع کرونا، مراسم‌های عزا و عروسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، عباسعلی درستی امروز در جلسه ستاد کرونا در شهرستان عجب‌شیر با بیان اینکه بیش از ۵۰درصد عوامل سرایت کرونا مراسم‌ها هستند، اظهار داشت: برگزاری مراسم‌ ترحیم، عروسی و هرگونه تجمع یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به کرونا است؛با برگزاری هر مراسمی جمعیت زیادی روانه بیمارستان‌های استان می‌شوند.

وی گفت: امروز زمان جنگ بهداشت و درمان است و نباید از خطاهای افراد چشم‌پوشی کنیم چرا که برخی مراسم‌ها در شهرستان عجب‌شیر باید مدیریت شود تا جلوی شروع کرونا را بگیریم.

درستی با تاکید بر اینکه شرایط حساس است، ادامه داد:اگر بتوانیم 6.5 ماه کنترل این بیماری را کنترل کنیم می‌توانیم این بیماری را مدیریت کنیم،در چند هفته آینده واکسن این بیماری به افراد پرخطر تزریق خواهد شد. 

وی به اقدامات اجرای طرح شهید سردار سلیمانی در استان اشاره کرد  و اظهار داشت: بنا به دستور مقام معظم رهبری و ابلاغ وزارت بهداشت، مبنی بر حضور گسترده مردم در خصوص نیروهای مردمی و داوطلب برای مقابله با بیماری کرونا، این طرح با همکاری گسترده سپاه، بسیج، ارتش و هلال احمر بخوبی انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در این طرح سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی تشکیل و در سطح استان انجام وظیفه می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای شکست ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی و همکاری‌های بین بخشی سازمان‌ها و ارگان‌ها امری الزامی است، گفت: مدیریت بیماری کرونا مشکل جدی ندارد در شهرستان عجب‌شیر فقط نیاز به هماهنگی لازم دارد.

درستی با بیان اینکه شهرستان عجب‌شیر از شهرهای همجوار از لحاظ تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا کمتری برخوردار ‌است، افزود: به ازای هر یک هزار نفر یک نفر فوتی وجود دارد، در عجب‌شیر هشت دهم نفر می‌باشد وطبق آمار عجب‌شیر از تعداد آمار استانی کمتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: در استان هر ۱۰ هزار نفر ۷۲ نفر ابتلا به کرونا وجود دارد که در شهرستان عجب‌شیر شاخص ۲۲۹ نفر است و عجب‌شیر بالاتر از میانگین استانی است ولی ابتلاء به کرونا این شهرستان از شهرهای همجوار کمتر است. 

وی با بیان اینکه عملکرده شهرستان عجب‌شیر در نمونه‌برداری برای کنترل بیماری کووید19 ضعیف بوده است، افزود: در استان به ازای هر 100 هزار نفر 4 هزار و 941  نفر در نمونه‌برداری این بیماری شده و این در حالی است که باید نمونه‌برداری بیشتر در این شهرستان  انجام می‌شد،در استان 3.9 درصد است و در  عجب‌شیر 3.5 درصد بیماریابی شده که این نشان از ضعف عملکرد در نمونه‌برداری در راستای شناسایی و کنترل این بیماری در شهرستان است.

وی تاکید کرد:مراقبت از افراد پرخطر از اهداف برنامه شهید سردار سلیمانی می‌باشد، بهداشت و درمان تک تک افراد را غربالگری می‌کند، در این زمینه شهرستان عجب‌شیر افراد مسن غربالگری کرده و متوسط آن از استان بالاتر است، مدیریت مقابله با کرونا در عجب‌شیر خوب است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک مورد توجه قرار بگیرد

فرماندار شهرستان عجب‌شیر گفت: با توجه به خطر جدی ابتلاء به ویروس کرونا، مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک را جدی بگیرند.

فرماندار عجب‌شیر، از زحمات کادر بهداشت و درمان، بسیج و هلال احمر که در طرح سردار شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: مسلماً طرح شهید سلیمانی منشأ خدمات بهداشتی و حمایتی برای مردم دارد.

عادل اصغرپور یادآور شد: پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در واقع اصل و مبنای مقابله با کروناست و اگر این دستورالعمل‌ها  توسط مردم به خوبی اجرا شود به تناسب آن نیز طرح شهید سلیمانی نتایج بهتری را در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/60015/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول