اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ارزآوری ۲۹۴ میلیون دلاری صنایع و معادن در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲۹۴ میلیون دلار کالا از این استان از دهه فجر سال گذشته تاکنون صادر شده است.

ارزآوری ۲۹۴ میلیون دلاری صنایع و معادن در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان گزارشی از دستاوردهای حوزه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: ۲۵۴ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۴ میلیون دلار طی یک سال گذشته از استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کالاهای صادراتی استان سمنان از قبیل سود سوزآور، کابل زمینی، کربنات دی سدیم، محصولات یک‌بار مصرف، هیدروکربن سبک، کابل، سیلیسیوم، کولر آبی، پودر لباس‌شویی، شیرینی و شکلات، قطعات و اجزا از آهن و فولاد و ... است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این کالاها به کشورهای افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان، هند، کرواسی، صربستان، هنگ‌کنگ، ارمنستان، آذربایجان، ایتالیا و ... صادر شده است.

تشنه‌دل تصریح کرد: از فجر ۹۸ تا فجر ۹۹، ۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار به استان وارد و از گمرک ترخیص شده است.

او گفت: عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن، القاکننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ، روغن ترانسفورماتور و ... بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در این مدت، سه هزار و 559 فقره سفارش واردات کالا به ارزش ۶۰۹ میلیون دلار در استان به ثبت رسیده و ۱۵۴ فقره کارت بازرگانی صادر شده است که ۱۱۰ فقره تمدید و ۴۴ فقره نیز ایجادی بوده است.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول