اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: موضع آمریکا درباره تظاهرات‌های روسیه، غیرقابل قبول است

سخنگوی کاخ کرملین با انتقاد از دخالت‌های آمریکا در «تظاهرات‌های غیرقانونی» اخیر در روسیه، گفت مباحثه با شرکت‌کنندگان در این تظاهرات غیرممکن است.

کرملین: موضع آمریکا درباره تظاهرات‌های روسیه، غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از دخالت دولت جدید آمریکا در امور داخلی این کشور و حمایت از تظاهرات‌های اخیر به دلیل بازداشت «الکسی ناوالنی» چهره معارض مسکو را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، گفت: «تظاهرات‌کنندگان روز یکشنبه، اراذل و اوباش و اشرار بودند که گفت‌وگو با آنها غیرممکن است... موضع آمریکا نیز درخصوص این تظاهرات‌های غیرقانونی، غیرقابل قبول است».

وی با رد ادعای غربی‌ها مبنی بر ممنوعیت تصویربرداری از این تظاهرات‌ها و بازداشت خبرنگاران در جریان اعتراضات روز یکشنبه، تصریح کرد: «در کل، اصحاب رسانه به‌شکل معمول کار خود را انجام دادند و کسی مزاحم آنها نشد».

به نوشته تاس، سخنگوی کرملین ضمن تکذیب گزارش‌های ادعایی درباره دلیل بازداشت ناوالنی، گفت مؤسسه تشکیل شده توسط وی موسوم به «بنیاد ضد فساد»، از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواسته که ده‌ها چهره سیاسی و اقتصادی روسیه را تحریم کند.

پسکوف همچنین درباره کودتای نظامی در میانمار نیز اظهار داشت که روسیه از نزدیک در حال پیگیری تحولات و مشغول تحلیل اطلاعات است.

پیشتر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه جدید دولت آمریکا طی اظهاراتی مداخله‌جویانه با ابراز نگرانی درباره بازداشت «الکسی ناوالنی» چهره ضد دولت روسیه در مسکو، مدعی شده بود: «بنظر می‌رسد دولت روسیه از یک مرد، یعنی ناوالنی می‌ترسد».

بعد از آن بود که وزارت خارجه روسیه با هشدار به آمریکا درباره دخالت در امور داخلی این کشورگفت دورویی و تزویر، ابزار دموکراسی آمریکایی به ویژه در دوره خطرناک همه‌گیری کروناست. (جزئیات بیشتر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول