اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کتابخانه روستای اورقین کبودراهنگ افتتاح شد

به مناسبت دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی آل یاسین روستای اورقین شهرستان کبودراهنگ افتتاح شد.

کتابخانه روستای اورقین کبودراهنگ افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز کتابخانه عمومی آل یاسین روستای اورقین شهرستان کبودراهنگ در دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور امام جمعه کبودراهنگ، مدیرکل کتابخانه‌ها، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری، بخشدار مرکزی، معاون امور مالی و اداری کتابخانه‌های عمومی و سایر روسای ادارات شهرستان کبودراهنگ افتتاح شد.

امام جمعه شهر کبودراهنگ در این مراسم اظهار کرد: کتاب و کتابت جایگاه ویژه‌ای در شرع مقدس اسلام دارد به طوری که امام علی(ع) برای جمع آوری و کتابت قرآن افرادی را به استخدام درآورد.

حجت‌الاسلام نقی باقری با تأکید بر اینکه خداوند متعال نیز برای پیامبران اولوالعزم کتاب فرستاده است افزود: کتابت در اسلام جایگاهی بیش از سایر ادیان دارد چراکه کتاب تاریخ گذشتگان را به نسل‌های آینده و آیندگان منتقل می‌کند.

 کتابخانه آسیب‌های اجتماعی را دور می‌کند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: افتتاح کتابخانه آل‌یاسین روستای اورقین حاصل نیت خیرخواهانه‌ای است که اهالی روستا به ویژه شورای اسلامی روستا و دهیاری داشتند.

عاطفه زارعی افزود: یکی از افتخارات ما در فرهنگ این است که وقتی به مقایسه زیرساخت‌های فرهنگی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازیم شاهد اقدامات گسترده و شاخص در این حوزه خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه یکی از شهرستان‌های مهم در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان کبودراهنگ است تصریح کرد: کتابخانه آل یاسین با درنظر گرفتن استانداردهای لازم به منظور تأمین نیازهای منطقه افتتاح شده و حاصل پیگیری اهالی روستا است.

زارعی با بیان اینکه این کتابخانه ۴۴ امین کتابخانه روستایی همدان است ادامه داد: کتابخانه عمومی آل یاسین دارای ۱۲۰ متر مربع زیربنا و دارای بخش‌های مجزا کودک، مرجع، مخزن و نشریات است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی در هر منطقه‌ای عاملی بازدارنده برای وقوع آسیب‌های اجتماعی است و سلامت فرهنگی را به دنبال دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: شاید در فضای مجازی منابع بسیاری در اختیار افراد باشد اما در کتابخانه‌ها این منابع مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با توجه به نیازهای بومی و جمعیت‌شناختی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری نیز اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری وسیعی در حوزه آموزش و پرورش و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی صورت گرفت. به طوری که امروز در کشور شاهد توسعه این زیرساخت‌ها هستیم.

فرهاد جهانیان با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی توجه ویژه‌ای به شهرستان کبودراهنگ داشته است افزود: امروز نیز کبودراهنگ به دلیل وسعت و ظرفیت فرهنگی آمادگی همکاری برای توسعه این زیرساخت‌ها را دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ نیز اظهار کرد: کتابخانه آل یاسین دوازدهمین کتابخانه عمومی کبودراهنگ است که در روستای اورقین با ۲ هزار نفر جمعیت با کمک و همت دهیاری و شورای اسلامی این روستا با ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

سید جواد معینی افزود: سرانه زیربنا این شهرستان با افتتاح این کتابخانه به سه متر مربع به ازای هر صد نفر می‌رسد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول