اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گفت‌وگوی رئیس شورای انتقالی جنوب یمن با مقام روسیه

رئیس گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو درباره لزوم گفت‌وگوی داخلی جامع میان گروه‌های سیاسی یمن گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی رئیس شورای انتقالی جنوب یمن با مقام روسیه

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عیدالروس الزبیدی» رئیس گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) روز دوشنبه در مسکو با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: «الزبیدی که در یک سفر کاری از دیروز به مسکو آمده است، با بوگدانوف به طور مفصل درباره تحولات سیاسی، امنیتی و انسانی در یمن و به خصوص در مناطق جنوبی این کشور گفت‌وگو کرد و همچنین از مهم‌ترین وظایف سپرده شده به دولت ائتلافی یمن( دولت ائتلاف میان شورای انتقالی جنوب و رئیس جمهور مستعفی یمن) را برشمرد.»

بر اساس این بیانیه، دو طرف، توجه ویژه‌ای به بحث در مورد چشم انداز توقف کامل جنگ در یمن و سازماندهی گفت‌وگو بین مقامات دولت منصور هادی و جنبش انصار الله یمن بر اساس توافقنامه ریاض (امضا شده درپنج  نوامبر ۲۰۱۹ )نشان دادند.

طرف روسی در این دیدار تاکید کرد که گفت‌وگوی ملی جامع با در نظر گرفتن منافع و اهداف مشروع همه نیروهای اصلی سیاسی یمن تنها راه تضمین حل دائمی بسیاری از مشکلات جمهوری یمن از جمله مسائل مربوط به سازماندهی منطقه‌ای و سیاسی این کشور است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول