اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

دولت بدون بخش خصوصی نمی‌تواند به توسعه اقتصادی دست یابد

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد درباره مستقل بودن بخش خصوصی گفت: هنوز این باور وجود ندارد که دولت بدون بخش خصوصی نمی‌تواند به توسعه اقتصادی دست پیدا کند.

دولت بدون بخش خصوصی نمی‌تواند به توسعه اقتصادی دست یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامحسین شافعی امروز در یکصد و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضمن قدردانی از وزارت کشور که یکی از فاکتورهای ارزیابی عملکرد استانداران را به برگزاری نشست‌های شورای گفت‌وگوی استانی معطوف کرده است، با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد درباره مستقل بودن بخش خصوصی گفت: هنوز این باور وجود ندارد که دولت بدون بخش خصوصی نمی‌تواند به توسعه اقتصادی دست پیدا کند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: عملکرد استان‌های کشور نشان می‌دهد که هنوز باور عمومی به بخش خصوصی وجود ندارد. برگزاری شورای گفت وگو در استان‌ها یک عمل قانونی است و بی توجهی به آن یعنی قانون گریزی است که  امیدوارم به این اصل توجه جدی شود. 

شافعی افزود: در ۱۲۰ کشور دنیا نهاد شورای گفت وگو با عناوین مختلف اما با هدفی یکسان وجود دارد. تعامل بین دولت و بخش خصوصی در کلیه این کشورها محفلی برای برنامه ریزی مسیر توسعه است. 

وی افزود: با توجه به این موضوع باید زمینه ای فراهم شود تا در سال آینده به طور جدی موضوع توسعه منطقه‌ای را در دستور کار قرار دهیم و ظرفیت‌های استانی که تا به امروز ظهور نکرده‌اند را به کمک تعامل سازنده بین بخش خصوصی و قوای حاکمیتی، شناسایی کرده و برای تبلور آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول