اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آغاز رزمایش خدمات رسانی سپاه به عشایر مرزدار/ بسیج آماده خدمت رسانی به مردم در هر شرایطی است

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع)استان ایلام گفت: سپاه در دهه مبارک فجر رزمایش چندجانبه‌ای را با همکاری مجموعه‌های مختلف به منظور خدمات رسانی به عشایر مرزدار ارائه می‌دهد.

آغاز رزمایش خدمات رسانی سپاه به عشایر مرزدار/ بسیج آماده خدمت رسانی به مردم در هر شرایطی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار جمال شاکرمی صبح امروز در آغاز رزمایش بزرگ خدمت رسانی سپاه به عشایر مرزنشین در منطقه عملیاتی میمک گفت: عشایر همیشه در صف مقدم مبارزه بوده و هستند، اگر روزگاری در مناطق عملیاتی به همراه رزمندگان در دوران دفاع مقدس ایفای نقش کردند، امروز نیز در جنگ اقتصادی ورود کرده و خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌کنند.

وی افزود: به فرموده امام خمینی(ره) عشایر به عنوان ذخایر انقلاب، از ظرفیت و پتانسیل بالایی در مناطق مرزی برخوردار هستند که با تولیدات مختلف دامی علاوه بر اینکه در اقتصاد نقش مهمی را ایفا می‌کنند، می‌توانند بسیاری از مشکلات را هم مرتفع کنند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع)استان ایلام گفت: در همین رابطه و به منظور توسعه امنیت در مناطق مرزی استان، پس از تشکیل قرارگاه، تیم‌های چندتخصصی برای بررسی مشکلات عشایر تشکیل شد تا در دهه مبارک فجر رزمایش چندجانبه‌ای را با همکاری مجموعه‌های مختلف از جمله امور عشایری، جهادکشاورزی، حقوقی و قضایی در حوزه‌هایی همچون دامپزشکی، بهداشتی و کمک مومنانه در نقطه صفر مرزی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در قالب طرح شهید سلیمانی و به منظور مقابله با کرونا، خانوارهای عشایری غربالگری خواهند شد و اگر خانواری نیاز به حمایت داشته باشد، سایر مراحل بعدی در دستور کار قرار می‌گیرد. 

سردار شاکرمی تصریح کرد: عشایر حامی نظام‌اند و تاکنون دشمن نه تنها نتوانسته از این قشر سوء استفاده کند بلکه تابلوی زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی و شهادت طلبی را از خود نشان داده‌اند.

وی گفت: امروز ما به عشایر عزیزمان می‌بالیم، علیرغم اینکه دشمنان در نزدیکترین نقطه مرزی قرار گرفتند اما نتوانستند به عشایر ما نزدیک شوند و این همان دلبستگی عمیق مرزداران به خاک سرخ شهیدان است.

سردار شاکرمی ادامه داد: این رزمایش آغاز همراهی و همدلی مسئولان با عشایر عزیز است و امیدواریم در سال‌های آتی رزمایش چند نقطه‌ای در سایر مناطق عشایری استان و به صورت همزمان برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین در قالب این رزمایش، رده‌های مختلف سپاه و بسیج از جمله سپاه ناحیه ایلام، معاونت دفاع زیستی و سلامت، بسیج جامعه پزشکی، بسیج عشایری و بسیج حقوقدانان خدمات تخصصی به مرزداران ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول